۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85544049
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای زنجان به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبر: 85544049
دمای هوای زنجان به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی هفته جاری هوای گرمی در استان حاکم می‌شود و به خصوص روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق گرمسیر زنجان به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که این شرایط از بعدازظهر با رشد ابرها و وزش باد همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه بارشهای رگباری، پراکنده و محلی و وقوع رعد و برق برای برخی مناطق استان پیش بینی شده است، اظهار داشت: فردا /دوشنبه / نیز شرایط جوی مشابهی مستقر خواهد شد و بعدازظهر فردا بارش های پراکنده و رعدو برق در برخی نواحی محتمل است.

سلطانی یادآور شد: با توجه به ماهیت بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه و مسیل ها وجود دارد.

وی از هم استانی ها خواست، از حضور در فضای باز و ارتفاعات و تردد و توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه ها اجتناب و به دلیل گرمتر شدن هوا در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

سلطانی با بیان اینکه دمای هوای شهر زنجان نیز به بیش از ۳۸ درجه خواهد رسید، ادامه داد: اواخر هفته جاری دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

وی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۲۲ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳۴ درجه، ابهر ۱۹ و ۳۴ درجه،‌ خرمدره ۱۹ و ۳۵ درجه، آب‌بر ۲۴ و ۳۵ درجه، قیدار ۲۰ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۲۲ و ۳۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha