۴ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85548416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در مناطق شمالی زنجان تا پنج درجه کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بعدازظهر امروز /پنجشنبه/ دمای هوا در برخی نقاط به خصوص نیمه شمالی استان تا پنج درجه به طور موقت کاهش می‌یابد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان اغلب مناطق استان طی امروز قسمتی ابری است که بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه می شود که سرعت وزش باد در برخی مناطق با حد نسبتا شدید می‌رسد.

وی یادآور شد:‌ بارشهای رگباری و پراکنده و رعد و برق نیز عصر امروز محتمل است و فردا نیز شرایط جوی مشابهی حاکم خواهد بود.

سلطانی اظهار داشت: به لحاظ دمایی تا روز شنبه هفته آینده هوای گرمی در استان حاکم است و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته بعد دماها کاهش یافته و هوا خنک خواهد شد.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته حلب با ۴۲ درجه گرمترین و لولک آباد با ۱۵ درجه به عنوان خنک‌ترین مناطق استان ثبت شدند.

سلطانی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۲۴ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲۱ و ۳۶ درجه، ابهر ۲۰ و ۳۶ درجه و خرمدره ۲۰ و ۳۶ درجه، آب‌بر ۲۵ و ۳۸ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۷ و ۳۴ درجه و ماهنشان ۲۳ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha