۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85545049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناطق غربی استان زنجان بارانی می‌شود

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۲
کد خبر: 85545049
مناطق غربی استان زنجان بارانی می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش‌های پراکنده، رگباری و رعد و برق در برخی مناطق به خصوص غرب استان زنجان از بعداظهر امروز /دوشنبه / پیش بینی شده است.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که این شرایط در شهرستان طارم با پوشش بیشتر ابرها و مه آلود بودن مناطق کوهستانی همراه است.

وی یادآور شد: از بعدازظهر امروز رشد ابرها و وزش باد روی می دهد و در شهرستان های طارم و خدابنده و بخش هایی از زنجان و سلطانیه احتمال بارندگی ها بیشتر است.

سلطانی اظهار داشت: به دلیل ماهیت رگباری و همرفتی بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه و مسیل ها وجود دارد بر همین اساس به هم استانی ها توصیه می شود از حضور در فضای باز و ارتفاعات و تردد و توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

وی ادامه داد: روزهای آینده نیز شرایط جوی مشابهی در استان حاکم خواهد بود و انتظار می رود هوا صاف و تاکمی ابری و بعدازظهرها با وزش باد همراه باشد.

سلطانی با بیان اینکه به لحاظ دمایی هوای گرمی در استان حاکم است، گفت:‌ روزهای سه شنبه و چهارشنبه دماها افزایش بیشتری خواهد داشت و حداکثر دماها به بالای 40 درجه می رسد که هم استانی ها تا حد امکان در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۲۲ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳6 درجه، ابهر ۱۹ و ۳5 درجه،‌ خرمدره ۱7 و ۳4 درجه، آب‌بر ۲2 و ۳۵ درجه، قیدار 15 و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳5 درجه و ماهنشان ۲1 و ۳7 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha