۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85544059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید استاندار کردستان از بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور در سنندج

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان در راستای کارآفرینی و اشتغال آسیب دیدگان اجتماعی از روند اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در کشور و اولین مجتمع توانمندسازی آسیب‌دیده‌های اجتماعی در سنندج بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور و اولین مجتمع چند منظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی در سنندج با هدف حمایت از این قشر آسیب دیده در راستای کارآفرینی، اشتغالزایی و کاهش آسیب های اجتماعی با کاربری تجاری، فرهنگی، تفریحی و فضای سبز در حال احداث است.

اسماعیل زارعی کوشا در این بازدید، این پروژه را بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور دانست و اظهار کرد: این پروژه همه دستگاه های اجرایی استان را در یک برنامه جامع هماهنگ در برخواهد گرفت و به باز تولید فضای فرهنگی و اشتغالزایی کشور کمک می کند.

وی مجتمع چند منظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی با نمایی جذاب را کاری ماندگار در راستای مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: این مجموعه چند منظوره محصول مشترک استانداری، میراث فرهنگی، بهزیستی، کمیته‌امداد و شهرداری و پروژه‌ای مشترک، چند وجهی و بین بخشی خواهد بود که تنها متعلق به یک دستگاه خاص نیست.

استاندار کردستان ظرفیت سازی و ایجاد فضایی مناسب برای عرضه محصولات محلی و صنایع دستی در راستای اشتغالزایی را وظیفه مدیران دستگاه‌های متولی عنوان کرد و گفت: با تسهیلگری و اختصاص اعتبارات لازم، این پروژه در کمترین زمان ممکن تکمیل شود.

وی ایجاد بازارچه دائمی فروش و عرضه محصولات تولید شده توسط بانوان را ضروری دانست و افزود: این مهم مطالبه جامعه هدف در سفر رئیس جمهور شهید به استان کردستان بود که باید با جدیت تمام و همت مسئولان پیگیری و محقق شود.

زارعی کوشا اضافه کرد: هموار کردن مسیر و پیاده‌سازی مجموعه‌ای از طرح‌ها در این مجموعه، فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانمندسازی زنان سرپرست خانواده را در پی خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر کمک به زنان سرپرست خانواده، باید در جهت تعالی زندگی اقتصادی و اجتماعی آنان گام برداشته و در نهایت شاهد افزایش تولید محصولات داخلی در استان با هم افزایی و یکپارچه سازی حمایت‌ها در قالب یک فرایند منسجم و کامل خواهیم بود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اولین گام برای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، فراهم‌کردن بستری جهت سلامت جسمی و روانی آنها است، اظهار کرد: تسهیل فرایند اشتغال، تولید و عرضه محصولات و ایجاد شرایط امنیت شغلی زنان سرپرست خانوار و تدوین برنامه‌ای جامع در راستای استقلال فردی و خودکفایی مالی زنان سرپرست خانوار با اجرای این طرح، عملی خواهد شد.

وی توانمندسازی زنان سرپرست خانواده را مولفه‌ای مهم در توسعه پایدار برشمرد و گفت: باایجاد بستر تخصصی، می‌توان زمینه را برای اشتغال زنان سرپرست خانواده ایجاد کرد تا خودشان بتوانند با تکیه ‌بر این آموزش‌ها و مهارت‌های کسب شده، به برطرف‌کردن نیازهای خود ازجمله نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بپردازند.

مجتمع چند منظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی با هدف حمایت از اقشار آسیب دیده در راستای کارآفرینی، اشتغالزایی و ایجاد شغل پایدار و درآمدزایی، بازخورد فرهنگی و اجتماعی، توسعه فرهنگی و رشد اقتصادی و ایجاد بستری جهت حفظ میراث فرهنگی ناملموس، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه جهت مهارت آموزی و اجرای طرح و ایده‌ شاخص در استان ایجاد می‌شود.

این پروژه در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع در ۲ فاز شامل سه سوله و در چندین ساختمان با واحدهای تجاری، صنایع دستی و فرهنگی در فضایی متنوع برای مناسبت های بومی؛ ملی و محلی در ۳۰۰ غرفه احداث خواهد شد که به اقشار مختلف آسیب دیده خصوصا زنان بدسرپرست و خودسرپرست جهت اشتغالزایی و امرار معاش و کسب درآمد واگذار خواهد شد.

عملیات احداث این پروژه در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و تاکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات ملی در حال ساخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha