۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۰
کد خبر: 85544078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ قشمی در طرح تابستانه مهارت آموزش می‌بینند

قشم - ایرنا - رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم گفت: ۲۰۰ نفر در طرح تابستانه مهارت در آموزشگاه‌های دولتی و مراکز خصوصی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس آموزش می‌بینند.

محسن ناصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طرح مدرسه تابستانه مهارت در یک مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و ۱۲ مرکز خصوصی این شهرستان مرزی در حال اجرا است و هر کارگاه ظرفیت پذیرش ۲۰ کارآموز را دارد.

وی ادامه داد: دوره‌های ویژه طرح تابستانه مهارت بین ۳۰ تا ۱۰۰ ساعت است که برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال با عنوان طرح تابستانه مهارت برگزار می‌شود و برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور در دوره و برای گروه‌های سنی ۱۵ تا ۱۸ سال گواهینامه اخذ آزمون سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای صادر خواهد شد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قشم توضیح داد: در اجرا و برگزاری این طرح تابستانه یک مرکز دولتی و ۱۲ آموزشگاه آزاد فعال بخش خصوصی آماده ارایه آموزش‌های مهارتی در این جزیره هستند و آموزش‌ها در مراکز دولتی رایگان بوده و در مراکز خصوصی هم تخفیف ۵۰ درصدی برای دانش آموزان دارد.

ناصری اضافه کرد: تعداد دوره های برنامه ریزی شده در بخش دولتی و خصوصی ۶ دوره است و متقاضیان در طرح تابستانه می توانند از آموزش های مهارتی در رشته های برق خودرو، تاسیسات، طراحی دوخت، آرایشگری زنانه، صنایع دستی و گلابتون دوزی بهره مند شوند.

وی گفت: طرح تابستانه مهارت با هدف ارایه آموزش‌های مهارت‌محور، غنی سازی و اثر بخش کردن اوقات فراغت جامعه جوان جزیره قشم، به‌ویژه در حوزه های دانش آموزی و دانشجویی در تابستان امسال در حال برگزاری است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha