۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85544372
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

واحد شماره ۲ نیروگاه سد کرخه وارد مدار شد

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85544372
واحد شماره ۲ نیروگاه سد کرخه وارد مدار شد

دزفول - ایرنا - مدیر تعمیرات و نگهداری نیروگاه‌ها در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: واحد شماره ۲ نیروگاه کرخه که به دلیل نقص فنی و تحریم قطعات مورد نیاز از مدار خارج شده بود با داخلی سازی بسیاری از این قطعات، دوباره به شبکه برق کشور افزوده شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، علی نصیری روز یکشنبه بیان کرد: واحد شماره ۲ نیروگاه کرخه به دلیل نقص در GCB بیش از یک سال از مدار تولید انرژی الکتریکی خارج شده بود که با توجه به شرایط تحریم و قیمت بالای تجهیزات مورد نیاز این سیستم، داخلی سازی این تجهیزات با تکیه بر توان علمی کارشناسان کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز این سیستم اروپایی به همت و تلاش مجموعه سازمان آب و برق خوزستان، شرکت تولید و بهره برداری کرخه و شرکت تعمیرات نیروگاه‌های برقابی در داخل کشور تولید شد.

مدیر تعمیرات نیروگاه‌های برق آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: علاوه بر داخلی سازی بسیاری از تجهیزات مورد نیاز این سامانه پیشرفته، کارشناسان این مجموعه به تکنیک‌های اصلاحی، نصب، تنظیم، تست و راه اندازی این سیستم نیز دست یافتند.

وی افزود: راه اندازی کلید ژنراتور واحد شماره ۲ نیروگاه سد کرخه موجب افزوده شدن ۱۳۲ مگاوات توان لحظه‌ای به شبکه سراسری برق کشور شد.

نصیری اظهارکرد: داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز این سیستم با توجه به شرایط تحریم و قیمت بالای آنها، گام بزرگی برای پایداری شبکه برق کشور و خدمت رسانی در نگهداشت و کمک به پایداری نیروگاه‌های کشور است.

به گزارش ایرنا سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی در خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در بخش الوار گرمسیری اندیمشک و در ۲۲ کیلومتری شمال غربی این شهرستان در خوزستان بر روی رودخانه کرخه ساخته شده‌ است.

کرخه با تاجی به طول بیش از سه کیلومتر و ارتفاع ۱۲۷ متر از لحاظ حجم بدنه، بزرگ‌ترین سد تاریخ ایران است و با حجم مخزنی به میزان حدود هفت میلیارد مترمکعب، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران را پدیدآورده است.

عملیات اجرایی این سد در سال ۱۳۷۰ آغاز شد و در سال ۱۳۸۰ به پایان رسید؛ ظرفیت تولید برق نیروگاه برق آبی این سد ۴۰۰ مگاوات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha