محکومیت نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه و تاکید بر توقف کشتار غیرنظامیان

تهران - ایرنا - مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری در پی جنایات وحشیانه و بی‌شمار اسرائیل در غزه، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت نسل‌کشی این رژیم جعلی بر توقف کشتار وحشیانه غیرنظامیان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، در بیانیه مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری که به امضای «امین حسین رحیمی» وزیر دادگستری و خطاب به «نجات معالی مجید» نماینده دبیرکل سازمان ملل در حوزه خشونت علیه کودکان و «ویرجینیا گامبا د پوتگیتر» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در حوزه کودکان و منازعات مسلحانه صادر شده، به تلاش جامعه جهانی برای وضع قواعد حقوق بشر و حقوق بشردوستانه برای تعیین حداقل قواعد زیست انسانی در شرایط جنگ و صلح، شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین و نقض مستمر تمامی قواعد حقوق بشر و حقوق بشردوستانه نسبت به ساکنان مظلوم این سرزمین اشاره شده است.

در این بیانیه آمده است: این اقدامات آزمونی بزرگ برای سنجش تعهد جامعه جهانی به اسنادی مانند کنوانسیون‌های ژنو، میثاق حقوق مدنی و سیاسی، میثاق حقوق اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و کنوانسیون حقوق کودک و نیز کارآمدی سازوکارهای بین‌المللی است.

در این بیانیه تصریح شده است: جنایات رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر در غزه نمایشی آشکار از جنایت علیه بشریت و نسل‌زدایی است که خشم و نفرت تمامی وجدان‌های آزاد و انسان‌دوستان جهان را برانگیخته و علاوه بر قتل‌عام و فقدان چند هزار انسان بی‌گناه، خشونت انتقال اجباری و رنج بی‌سابقه‌ای را به ساکنان مظلوم این منطقه تحمیل کرده است.

محکومیت نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه و تاکید بر توقف کشتار غیرنظامیان

این بیانیه می‌افزاید: این جنایات که یادآور شرم‌آورترین تجارب تاریخی بشریت از جنایات سفاک‌ترین ستمکاران جهان است، منجر به قتل‌عام کودکان بی‌گناهی شده که معصوم‌ترین و آسیب‌پذیرترین اعضای جامعه انسانی هستند و تمام کسانی که به کرامت ذاتی انسان باور دارند، حمایت از آنان را وظیفه خود می‌دانند.

مرجع ملی حقوق کودک در بیانیه خود ضمن شرم‌آور خواندن همراهی و حمایت‌های سیاسی، مالی و نظامی دولت‌های غربی در ارتکاب جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، این موضوع را نشان دهنده نگاه دوگانه به قواعد حقوق بشری و نادیده انگاری حقوق بنیادین مسلمانان برشمرده است.

در بیانیه مرجع ملی حقوق کودک ضمن تاکید بر توقف فوری حملات غیرانسانی در غزه و بکارگیری حداکثر تلاش برای ایجاد امنیت و حفظ حقوق کودکان و زنان و مردان بی‌گناه در برابر هرگونه خشونت، پیش‌بینی پادمان‌های لازم برای عدم تکرار چنین جنایاتی در سطح جهانی ضروری شمرده شده و عدم توجه به این موضوع را زمینه‌ساز تکرار تراژدی کشتار کودکان فارغ از مرزهای سیاسی یا مذهبی و تهدید دستاوردهای حقوق بشری جامعه جهانی عنوان کرده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تا روز شنبه ۳۰ تیرماه، ۳۸ هزار و ۸۸۲ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۸۶۸ تن دیگر زخمی شده‌اند؛ با گذشت حدود ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha