۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85544466
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اردکان، صاحب اداره هواشناسی می‌شود

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85544466
اردکان، صاحب اداره هواشناسی می‌شود

یزد- ایرنا- فرماندار اردکان یزد از راه اندازی اداره هواشناسی در این شهرستان در آینده خبر داد و گفت: این شهرستان با وجود ۱۶ ایستگاه هواشناسی فاقد اداره است که ایجاد آن ضروری است .

به گزارش ایرنا "حسین سبزواری" روز یکشنبه در نشستی با مدیر کل هواشناسی استان یزد افزود: برای تغییر ایستگاه اقلیم شناسی اردکان به ایستگاه هواشناسی کشاورزی به زمین نیاز است که با پیگیری انجام شده این امر محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت هواشناسی و کاربرد آن در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، هوانوردی، گردشگری، حفاظت از محیط زیست و ... افزود: ادامه انجام بهتر پایش هوا ، پیش بینی و کارهای تحقیقاتی در این شهرستان نیازمند تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز از سوی فرمانداری شهرستان می باشد.

فرماندار اردکان با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۶ ایستگاه از جمله ۲ ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اصلی شامل عقدا و رباط پشت بادام ، چهار ایستگاه اقلیم شناسی شامل اردکان ، خرانق ، ساغند و چادرملو و هشت ایستگاه باران سنجی می باشد که پشتیبانی و نگهداری از آن هزینه زیادی می برد و سنسورهای آن گران قیمت است، افزود: اعتبارات شهرستان برای نگهداری آن جوابگو نیست.

سبزواری در ادامه اظهار داشت: با تامین برق، ایستگاه اقلیم‌شناسی و هواشناسی چاه افضل که قدیمی است راه‌اندازی خواهد شد که اقدام می‌تواند بهبود و ارتقای خدمات هواشناسی در شهرستان منجر شود و نقش مهمی در پایش هوا، پیش‌بینی هواشناسی و انجام تحقیقات مربوط به آن داشته باشد.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha