اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» در ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان‌شرقی گفت: طرح «مسجد، کانون نشاط» در بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری شهری و روستایی استان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، «مرتضی شفیعی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح امسال برای دومین بار در استان اجرا می‌شود، افزود: جامعه هدف این طرح اغلب نوجوانان هستند و در این طرح دوره‌های سواد رسانه‌ای و دومین دوره تئاتر شبستان با حضور هنرمندان و اساتید برجسته استانی و اعزامی فعالان مسجدی به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و قم برگزار می شود.

وی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بنا به شرایط محله و منطقه خود، کلاس‌ها و برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت را با کمک خانواده ها تدارک دیده‌ اند که اغلب جنبه شاد و بر اساس اقتضای زمان و نیاز خانواده‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح « کادر نوجوان شهید رئیسی» بیش از ۴۰ نفر از نوجوانان کانون‌های مساجد استان به اردوی آموزشی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

شفیعی، با اشاره به تقارن ایام اربعین با تابستان و اوقات فراغت نوجوانان، ادامه داد: امسال نیز مثل سال گذشته، از کانون‌های تربیت محور مساجد، کاروان‌هایی به صورت تجمیعی و جداگانه به کربلا و نجف اعزام می‌ شود تا در مسیر پیاده روی اربعین حسینی هم برنامه‌هایی را اجرا کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته کانون دخترانه دهه هشتادی رهپویان یاس تبریز به پیاده روی اربعین اعزام شد و در مسیر، برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا کردند که امسال هم این برنامه اجرا می شود.

اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» در ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی گفت: کانون‌های تربیت محوری که بیشتر با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند و یا کانون‌های فعال در حوزه تئاتر و سرود به صورت کاروان به شهرهای مقدس کربلا و نجف اعزام و تعزیه‌ خوانی، نقالی، پرده‌خوانی، تئاتر خیابانی و اجرای سرودهای آئینی خواهند داشت.

شفیعی، با بیان اینکه اختتامیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۱۵ شهریور برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه «بهار نارنج» در تبریز برگزار و از کانون‌هایی که به صورت شاخص فعالیت‌های گسترده‌ای در جذب و تربیت نوجوانان و بچه‌های مسجدی داشته‌اند، تجلیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال دوره‌های آموزشی مدیریت فرهنگی، کادرسازی و شبکه‌سازی در مساجد تداوم می‌یابد، اظهار کرد: نتیجه این دوره‌ها تربیت نوجوان پای کارِ مسجدی، مومن و متعهد شده که مسوولیت برنامه‌های مساجد را به دوش گرفته و اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌ دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان یک هزار و ۴۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که از این تعداد ۷۰ کانون ویژه خواهران است، گفت: ۶۰ درصد کانون‌های مساجد این استان روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند.

شفیعی، با اشاره به عضویت ۷۰ هزار نفر در سامانه بچه‌های مسجد در استان ادامه داد: تعداد زیادی از این اعضا در کلاس‌های کمک درسی، قرآنی، هنرهای تجسمی، نمایشی، آموزش خوشنویسی، اردویی و تفریحی، ورزشی، مسابقات ورزشی طرح «مسجد، کانون نشاط» فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha