۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85544739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۶۰۷ اشتغال دانش بنیان در خراسان جنوبی ایجاد شد

بیرجند - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته هزار و ۶۰۷ نفر اشتغال توسط شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در این استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا مجیدی روز یکشنبه در بازدید معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری بیرجند افزود: شرکت‌ها و واحدهای فناور استان در یک سال گذشته یک میلیون و ۴۷۰ هزار دلار صادرات به کشورهای مختلف داشتند و فروش داخلی آنها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: در پارک علم و فناوری استان ۲۱۷ شرکت و واحد فناور داریم که ۳۸ واحد شرکت دانش بنیان است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: چهار مرکز رشد در بیرجند، فردوس، طبس و قاینات داریم و در امور موسسات شرکت‌های رشد یافته مستقر هستند.

وی هماهنگی پرداخت تسهیلات و فراهم کردن فضای لازم را از مهمترین اقدامات پارک علم و فناوری استان برای شرکت‌ها و واحدهای فناور عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم این واحدها بازار مناسب محصولات خود را پیدا کنند و نیروی انسانی مورد نیاز آنها در ارتباط با دانشگاه‌ها فراهم شود.

رئیس مرکز رشد شهرستان قاینات هم گفت: اکنون ۳۰ واحد و شرکت در مجموعه مرکز رشد فعال است که محصولات ۱۵ واحد در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است.

محسن برومند افزود: برخی واحدها در مرکز رشد خدمت محور بوده و در حوزه‌های فناوری اطلاعات و سایر موارد فعالیت دارند اما واحدهای محصول محور در حوزه‌هایی مانند گیاه دارویی، غذایی، شوینده و زغال فعالیت دارند.

وی بیان کرد: بسیاری از محصولات تولیدی به ویژه از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسد اما واحدهای فناور در حال توسعه کسب و کار خود بوده و برای فروش و بازاریابی نیازمند نگاه ویژه مسئولان هستند.

رئیس مرکز رشد شهرستان قاینات گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی واحدهای فناور کمبود فضا برای استقرار است که در این زمینه انتظار داریم با تعامل بیشتر مسئولان، زمینه برای بروز و ظهور این واحدها فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha