هزار و ۵۱۸ زائر اربعین از چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام خود را قطعی کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد بیش از ۳۰ هزار زائر اربعین از استان اعزام شود گفت: تاکنون یک هزار و ۵۱۸ نفر ثبت‌نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده‌اند.

سعید محمدی فارسانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای محرم همزمان با ۱۷ تیر سامانه سماح برای ثبت‌نام زیارت اربعین فعال شده است که تاکنون یک‌هزار و ۸۹۴ نفر از استان در این سامانه ثبت‌نام کرده و از این تعداد یک‌هزار و ۵۱۸ نفر با واریز مبلغ حق بیمه ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که قصد تشرف برای زیارت اربعین دارند به طور حتمی باید در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت‌نام کرده و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر که مبلغ آن با توجه به نوع خدمات ارائه شده متفاوت است، ثبت‌نام خود را برای زیارت اربعین قطعی کنند.

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اعزام زائران اربعین آماده شده است تصریح کرد: تاکنون محدودیتی برای ثبت‌نام زائران اربعین اعلام نشده و افراد می‌توانند تا روز اربعین حسینی در سامانه ثبت‌نام کنند اما توصیه می‌شود با توجه به ترافیک‌ شدید ثبت‌نام در روزهای پایانی، افراد ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

محمدی با تاکید بر اینکه افرادی که قصد خروج از مرزهای کشور به قصد زیارت اربعین را دارند باید گذرنامه معتبر ارائه دهند اظهار داشت: افرادی که گذرنامه آنها اعتبار ندارد نسبت به تمدید آن اقدام کنند در غیر این صورت از سفر آنها جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداری حسینی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha