۶ پولادمرد پاراوزنه‌برداری آماده فتح پاریس

تهران - ایرنا - ملی‌پوشان پاراوزنه‌برداری ایران این روزها و در فاصله حدود یک ماه مانده به بازی‌های پارالمپیک با انگیزه‌تر از همیشه تمرینات سخت و طاقت‌فرسایی را برای موفقیت دنبال می‌کنند.

به گزارش ایرنا، هفتمین مرحله از تمرینات تیم ملی پاراوزنه‌برداری در راستای آمادگی حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس از ۲۲ تیر آغاز و تا ۵ مرداد ماه در محل کمپ تیم‌های ملی جانبازان و توان‌یابان برپاست.

تمرینات این تیم زیرنظر حسین توکلی که خود از قهرمانان المپیکی رشته وزنه‌برداری است و همچنین احمد ملاحسینی در حال برگزاری است.

این تیم بعد از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو تمرینات مستمر خودش را برگزار کرد تا از امیدهای کسب مدال در پاریس باشند.

۶ پولادمرد پاراوزنه‌برداری آماده فتح پاریس

از بین ۶ ملی‌پوش حاضر در تیم ملی اعزامی به پارالمپیک پاریس ۳ نفر سابقه حضور در دوره گذشته این پیکارها در توکیو را دارند. امیر جعفری و سیدحامد صلحی‌پور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال نقره کسب کردند. البته صلحی‌پور در پارالمپیک ریو نیز حضور داشت. اما طلایی دوره گذشته پارالمپیک روح‌الله رستمی بود که سومین دوره پارالمپیک را در پاریس تجربه خواهد کرد. او در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز به مدال نقره رسیده بود.

محسن بختیار دارنده نقره بازی‌های پاراآسیایی و طلای جام جهانی گرجستان، احمد امین‌زاده دارنده طلای پاراآسیایی و قهرمان دسته فوق سنگین جهان و علی‌اکبر غریب‌شاهی دارنده طلای جهان و پاراآسیایی نخستین تجربه پارالمپیکی خود را در پاریس تجربه خواهند کرد.

تیم ملی پاراوزنه‌برداری در توکیو صاحب یک طلا، سه نقره و یک برنز شد و ریو هم ۲ طلا و یک برنز بدست آوردند و کادر فنی و ملی‌پوشان امید زیادی دارند تا در این دوره با افزایش نشان‌های زرین نقش پررنگی در صعود کاروان ایران در جدول رده‌بندی داشته باشند.

۶ پولادمرد پاراوزنه‌برداری آماده فتح پاریس

حسین توکلی سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری در این خصوص گفت: شرایط خوب است و ما ۴۰ روز تا بازی‌های پارالمپیک فاصله داریم و شرایط اکثر ملی‌پوشان خوب است و در آن پیک صد درصدی هنوز نیستیم.

وی افزود: البته ۲ هفته هم در پاریس وقت داریم که تمرینات را آنجا دنبال کنیم. اردوهای خوبی را پشت سرگذاشتیم و امکانات و شرایط لازم در اختیارمان بود و بچه‌ها کیفیت خوبی دارند و خدا را شکر با ۶ سهمیه به مسابقات می‌رویم و امیدوارم که بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تصریح کرد: اکثر ملی‌پوشان رنینگ یک دنیا را در اختیار دارند و از این تیم توقع زیاد و تیم بسیار پرامیدی است و امیدوارم که دور از مصدومیت و مشکلات زیر و درشت که معمولا نزدیک به مسابقات به وجود می‌آید انشالله که برای تیم به وجود نیاید و ملی‌پوشان بتوانند با همین آمادگی حضور پیدا کنند و بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

۶ پولادمرد پاراوزنه‌برداری آماده فتح پاریس

بابک محمدی سرپرست انجمن پاراوزنه برداری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه پارالمپیک پاریس را پیش رو داریم ملی‌پوشان در هفتمین مرحله از اردوی آمادگی حضور دارند و ان‌شالله که بچه‌ها مانند دوره‌های قبل بتوانند شایستگی‌های خودشان را نشان دهند.

وی اظهار داشت: در این اردو ملی‌پوشان کم کم دارند به شرایط و رکوردهای خودشان نزدیک می‌شوند و در اردوی بعدی این امر تکمیل خواهد شد و از هفته بعد اردوی آخر شروع می‌شود که متصل به اعزام است و شاهد تلاش خیلی زیاد کادر فنی (حسین توکلی و ملاحسینی) هستیم و تلاشی که ملی‌پوشان دارند و حاصلش مدال خوب در پاریس باشد.

۶ پولادمرد پاراوزنه‌برداری آماده فتح پاریس

محمدی در خصوص پرداخت پاداش به ملی‌پوشان نیز گفت: خبرهایی جسته و گریخته آمده و یکی از چیزهایی که می‌تواند انگیزه ایجاد کند جوایزی است که به بچه ها تعلق میگیرد و البته نگرشی که من از کادر فنی، فدراسیون جانبازان و توان‌یابان و کمیته ملی پارالمپیک دارم، آنها همه تلاش خود را می‌کنند تا پاداش و جوایز خوبی برای بچه‌ها در نظر بگیرند و خواهشم این است که نباشد که فاصله‌ای بین بچه‌های المپیکی و پارالمپیکی باشد. البته همه چیز مسایل مالی نیست بلکه هدف اصلی همه ورزشکاران اهتزاز پرچم سه رنگ کشورمان است و صحنه پارالمپیک جایگاهی نیست که با مسایل مالی آن را مقایسه کنیم اما بهتر است با در نظر گرفتن پاداش بچه‌ها را شارژ کنند تا انگیزه مضاعفی به آنان بدهند.

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ از ششم تا هجدهم شهریور ۱۴۰۳برگزار می‌شود و ایران در این رقابت‌ها ۶۶ ورزشکار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha