رشد ۲ برابری فروش دانش‌بنیان‌های مستقر در پارک‌های طی دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیفات و فناوری گفت: میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سه سال گذشته ۲ برابر رشد یافت و به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.‌

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سجاد محمدعلی‌نژاد در اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در خصوص اقدامات حوزه آموزشی وزارت علوم اظهارداشت: در دولت سیزدهم معاونت فناوری چهار ماموریت تعریف کرد که شامل خلق فناوری و توسعه نوآوری، توسعه جریان اقتصادی دانش بنیان، ترویج تفکر فناورانه و مدیریت راهبری زیرساخت‌ها است.


وی توضیح داد: هم اکنون ۵۹ پارک علم و فناوری، ۳۳ پردیس فناوری و نوآوری، بیش از ۹ هزار و ۹۸۰ شرکت دانش‌بنیان در مجموع و ۱۴۰ هزار شاغل در پارک های علم و فناوری وجود دارد.

معاون فناوری وزارت علوم گفت: تعداد واحد فناور در شروع دولت کمتر از ۱۰ هزار بود و رشد ۴۰ درصدی داشت. همچنین تعداد شاغلان در واحدهای فناور به ۱۴۰ هزار نفر رسیده در حالیکه در ابتدای دولت ۱۹ هزار شاغل داشتیم؛ یعنی ۲.۵ برابر رشد یافته است.

رشد ۲ برابری فروش دانش‌بنیان‌های مستقر در پارک‌های طی دولت سیزدهم

به گفته این مقام مسئول میزان فروش شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سه سال گذشته ۲ برابر رشد داشت و به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین صادرات محصولات نیز ۲.۵ برابر افزایش یافت.

وی با ارائه آماری اعلام کرد: در دولت سیزدهم ۲۳ پردیس فناوری تاسیس و ۲۴ مجوز پردیس علم و فناوری اعطا شد. همچنین ۲۴ پردیس مشترک بین پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ها در معاونت فناوری گفت: در این دوره برای برقراری ارتباط بین نیاز دستگاه ها و پژوهش ها سامانه نظام ایده ها و نیازها یا به اختصار نان راه اندازی شد علاوه بر آن برای توسعه حوزه اقتصاد دانش بنیان سامانه جان راه اندازی شد.

اجلاس یک روزه دانشگاه های کشور با حضور روسای همه دانشگاه‌ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاونان این وزارتخانه و همه مدیران کل در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha