۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85545357
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶ مرکز برای خرید تضمینی گندم در ملایر تعیین شد

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85545357
۶ مرکز برای خرید تضمینی گندم در ملایر تعیین شد

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: در حال حاضر ۶ مرکز خرید گندم در سطح این شهرستان در حال خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند و مشکلی در این زمینه نداریم.

«علیرضا زنگنه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۱۸ هزار تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده و خرید همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال میزان خرید گندم در این شهرستان به ۳۵ هزار تُن برسد که نسبت به ۲ سال قبل رشد بسیار خوبی در تولید و خرید گندم داریم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: سیلوی سامن با ظرفیت ۲۰ هزار تُن گندم بزرگترین سیلوی خرید گندم در این شهرستان است و کارخانه آرد مهرآباد نیز با ظرفیت ۱۵ هزار تُن در حال خرید گندم است که ظرفیت خرید گندم تا ۲۰ هزار تُن را دارد.

زنگنه مرکز خرید خردمند با ظرفیت خرید مکانیزه سه هزار و ۵۰۰ هزار تُن، مرکز خرید ازندریان با ظرفیت ۲ هزار تُن و مرکز خرید آورزمان با ظرفیت ۵۰۰ تُن را از دیگر مراکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: امسال مرکز خرید الفاوت نیز با ظرفیت ۵۰۰ تُن فعال شد.

وی بیان کرد: با تکمیل ظرفیت روزانه این مراکز خرید، گندم خریداری شده به سیلوهای کشوری انتقال داده می‌شود تا مشکلی در خرید و ذخیره روزانه گندم از کشاورزان نداشته باشیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: سال گذشته ۲۷ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شد که امسال پیش‌بینی ما خرید ۳۵ هزار تُن گندم در سطح این شهرستان است.

زنگنه با بیان اینکه سیلوی سامن و مرکز خردمند گندم را به صورت مکانیزه خرید می‌کنند، یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم را در سطح شهرستان ملایر انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا؛ مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha