سه استان پیشتاز در حدنگاری اراضی کشاورزی

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85545418
سه استان پیشتاز در حدنگاری اراضی کشاورزی

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: استان‌های ایلام، گیلان و مازندران در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی برتر شناخته شدند.

به گزارش ایرنا، حدنگار (کاداستر)، فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.

قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ مشتمل بر ۲۰ ماده و ۱۱ تبصره تصویب شد و آیین نامه اجرایی این قانون ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید و مطابق ماده ۱۱ این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است ظرف مهلت پنج سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون، همه اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند. برای این منظور دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای اعم از دستگاه‌ها و اشخاص خصوصی مکلف شدند در زمان‌بندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان ثبت اسناد اعلام می‌شود؛ سند خود را به این سازمان ارائه کنند.

صفدر کشاورز معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ۱۹ خرداد سال جاری درباره آخرین وضعیت اجرای قانون حدنگار گفت: در اجرای قانون حدنگاری از کل عرصه ۱۶۴ میلیون هکتار سطوح اراضی کشور تاکنون برای ۱۴۴ میلیون هکتار برابر ۸۸ درصد عرصه‌های کشور نقشه حدنگار تهیه شده و اسناد حدنگار آنها صادر شده است.

سه استان پیشتاز در حدنگاری اراضی کشاورزی

وی با تفکیک آمار اراضی حدنگاری شده است، افزود: در مورد اراضی ملی از ۱۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار تاکنون ۱۳۵ میلیون هکتار یعنی ۹۹ درصد آن حدنگاری شده و اسناد حدنگار آن‌ هم صادر شده است.

کشاورز ادامه داد: از ۱۵ میلیون و ۱۵۶ هزار هکتار عرصه‌های زراعی و کشاورز ی هم ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار یعنی ۶۶ درصد عرصه‌های کشاورز ی نقشه‌های حدنگاری تهیه و اسناد آن‌ها صادر شده است.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز دوشنبه یکم مرداد در نشست شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت، اظهار داشت: در بررسی عملکرد استان‌ها در نشست قبلی شورای عالی تحول و تعالی، سه استان در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی برتر شناخته شدند که امروز نمایندگانی از این استان‌ها که شامل استان‌های ایلام، گیلان و مازندران هستند حضور دارند واز آنها تقدیر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha