سرانه فضای ورزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزایش یافت

همدان- ایرنا- مدیر امور تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سرانه فضای ورزشی این دانشگاه با ایجاد چند سالن ورزشی در دولت سیزدهم از ۵۵ صدم به ۱.۲ دهم رسیده است.

محمد فرجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تجهیزات ورزشی این دانشگاه ۲.۵ برابر افزایش داشته است گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی باشگاه بدنسازی و یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بازی رایانه ای هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۱۶ رشته ورزشی برای آقایان و ۱۵ رشته ورزشی برای بانوان همراه با مربی در دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین شده است.

فرجی بیان کرد: این مجموعه در سه حوزه تربیت بدنی شامل قهرمانی، ورزش همگانی و زیر ساخت های عمرانی ماموریت هایی برای ارائه خدمات به هفت هزار دانشجو و ۱۰ هزار کارمند دانشگاه برعهده دارد.

وی یادآوری کرد: در حوزه قهرمانی به خاطر شیوع کرونا چند سال المپیاد ملی برگزار نشده بود بنابراین تیم هایی برای حضور در المپیاد و کسب مقام قهرمانی آماده شدند.

وی اضافه کرد: بستر همگانی شدن ورزش برای دانشجو و کارمند ایجاد شده یعنی شرایطی فراهم شده که کارمند، پزشک و پرستار در هر ساعت از شبانه روز بتواند از امکانات ورزشی استفاده کند و نتواند زمان حضور در سر کار و شیفت را بهانه ای برای ورزش نکردن قرار دهد.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: این دانشگاه در سه محور ایمان، امید و جدیت کار برای دانشجویان برنامه برگزار کرده است

مجتبی محبتی یکی از اولویت های اصلی علوم پزشکی همدان فراهم کردن فضای مناسب فرهنگی به منظور پرورش مدیرانی برای آینده است تا تجربه مدیریت در بخش های مختلف را داشته باشند.

وی اضافه کرد: بنابراین در سه محور ایمان، امید و جدیت کار اقدامات زیادی صورت گرفته است برای نمونه برای ایجاد یک فضای ایمانی، جشنواره شاخص کشوری نظیر قرآن و عترت برگزار شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآوری کرد: شمار شرکت کنندگان در برنامه قرآن و عترت از ۳۶۰ نفر به یک هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته و مقام های کشوری کسب شده نیز از ۱۱ به ۱۸ نفر در سالجاری رسیده است.

محبتی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه امید سعی به ایجاد فضای پرنشاط در دانشگاه با فراهم کردن زمینه طبیعت گردی ، اردوهای تفریحی و برگزاری مراسم و جشن ها کرده است.

وی اظهار کرد: علوم پزشکی همدان به عنوان نخستین دانشگاه کشور اقدام به خرید سامانه جامع فرهنگی کرد تا در کنار صدور مدرک علمی برای دانشجو، کارنامه فرهنگی نیز برای او صادر شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: خدمات رفاهی و صنفی بر اساس کارکرد فرهنگی به دانشجو داده شود یعنی کسی که هفته ای ۲ نوبت به کمیته انضباطی می رود نباید همسان با دیگر دانشجوهای منضبط از این خدمات بهره مند شود.

محبتی اضافه کرد: ارزیابی دانشجو توسط بخش های مختلف بررسی، رصد و در سامانه جامع فرهنگی ثبت می شود حتی انضباط فرد در ورود و خروج و تمیزی خوابگاه نیز در ارتقای نمره موثر است.

وی گفت: شاخص ترین برنامه با رویکرد وارد کردن دانشجویان به فضای مدیریت راهگشا بود که اجرای آن هشت ماه به طول انجامید.

محبتی بیان کرد: در این مرحله دانشجو به جای اینکه تنها به فکر دریافت مدرک باشد، مساله و مشکل را پیدا کرده و با انجام کارهای پژوهشی و تحقیقی برای رفع مشکل، برنامه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha