فرمانده انتظامی قشم: نظم و امنیت هیات‌های عزاداری تامین است
عکس تزئینی است

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از آمادگی کامل پلیس این شهرستان مرزی برای برقراری نظم و امنیت انتظامی و ترافیکی مراسم‌های عزاداری محرم در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد و گفت: طرح ویژه پلیس به مناسبت این ایام آغاز و تهمیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار کرد: پلیس قشم در این ایام ضمن ایجاد فضایی مناسب توام با امنیت برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان(ع)، تا بعد از اتمام برنامه های عزاداری همراه قشموندان بوده و در برقراری نظم و انضباط فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این ایام ۱۴ تیم پلیس در قالب تیم های خودرویی و پیاده امنیت انتظامی و ترافیکی مراسم عزاداری را تامین خواهند کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی این شهرستان مرزی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در آمد و شد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در این جزیره بیفزایند، از این رو به قشموندان محترم توصیه می کنم با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه ای داشته باشند.

سرهنگ مردادی اضافه کرد: همچنین به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های مردمی، همیاران محرم (پلیس) در ۱۲ هیات مذهبی در مساجد، حسینیه ها، امام زاده و کانون های مذهبی و فرهنگی این شهرستان سازماندهی شده اند.

وی گفت: در این شب ها مسوولان هیات های عزاداری همچون سال های گذشته با رعایت حقوق شهروندی و عدم ایجاد مزاحمت های صوتی برای همسایه ها به عزاداری خواهند پرداخت.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با بیان اینکه از نخستین شب ماه محرم امسال گشت های انتظامی و راهور پلیس در محلات مختلف شهر قشم مستقر شده اند، افزود: قشموندان در صورت برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و همچنین مجرمانی که در پی سو استفاده از خلوتی منازل و خودورهای پارک شده در کنار خیابان هستند، به سرعت مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا نزدیک ترین گشت انتظامی مستقر در محل گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، ۶۵ هیات مذهبی در قشم آیین‌های ماه محرم را برگزار می کنند.

مُحَرَّمُ الحَرام نخستین ماه سال شمار هجری قمری است و دلیل نامگذاری این ماه، حرام بودن جنگ در آن ذکر شده است. واقعه کربلا که منجر به شهادت امام حسین (ع) و یارانش شد، در ماه محرم سال ۶۱ قمری اتفاق افتاده است.

شیعیان هر ساله دهه اولِ این ماه را برای امام حسین (ع) و یارانش سوگواری می‌کنند که در برخی از مناطق عزاداری آنها تا اربعین شهادت امام حسین (ع) (بیستم ماه صفر) به مدت ۵۰ روز ادامه دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha