۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۷
کد خبرنگار: 946
کد خبر: 85545739
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۷۰ هزار بلیت زائران اربعین در کرمانشاه پیش‌فروش می‌شود
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از شروع پیش فروش ۷۰ هزار بلیت رفت و برگشت به مرز خسروی در همسایگی عراق برای زائران اربعین خبر داد.

سید شهرام کهریزی عصر دوشنبه با ارسال متنی به خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته جابه‌جایی زائران اربعین به گونه‌ای مدیریت خواهد شد که برای تردد مسافران به سایر مقاصد کشور نیز مشکلی از نظر کمبود ناوگان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هر سال بیشترین دغدغه برای موج برگشت زائران (از مرز عراق) است، افزود: امسال از ظرفیت مسافربرهای شخصی نیز با نظارت فرمانداری‌های استان کرمانشاه استفاده خواهد شد.

کهریزی اظهار کرد: برنامه و جزئیات پیش فروش بلیت و جابه جایی زوار در استان کرمانشاه در نوبت های بعد اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: عمده تردد زائران از مرز خسروی (در شهرستان قصرشیرین) مربوط به استان‌های شمالی، شمال غرب و مرکز کشور است ضمن اینکه ۳۰ درصد از پیش فروش بلیت ها مربوط به ناوگان حمل و نقل کرمانشاه و ۷۰ درصد ناوگان سایر استان‌ها خواهد بود.

به گفته کهریزی ۹۹۷ دستگاه سواری، ۸۱۹ دستگاه مینی‌بوس و ۱۷۸ دستگاه اتوبوس آماده جابه جایی زائران اربعین هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه معبر اصلی ورود و خروج زائران به طرف مرزهای مهران در استان ایلام و خسروی در شهرستان قصرشیرین است و در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha