۱۰۰ پاکبان برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین به قصرشیرین اعزام می‌شوند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: ۱۰۰ پاکبان و نیروی خدماتی به همراه تجهیزات تنظیف و جمع آوری زباله در ایام اربعین به قصر شیرین و پایانه مرزی خسروی اعزام می‌شوند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه، محمد موحدی مجد اظهار کرد: همه ساله در شهر کرمانشاه در ایام اربعین حسینی پذیرای زائرانی هستیم که از مرز خسروی و مرز مهران تردد و از شهر کرمانشاه عبور می‌کنند که بر این اساس ما خدمات ویژه‌ای را به موکب‌های ساکن در کرمانشاه ارائه می‌دهیم.

وی افزود: بخشی از نیروهای ما طبق برنامه هر ساله در شهر قصرشیرین یا پایانه مرزی خسروی مستقر می‌شوند و پیش بینی می‌شود که امسال ۱۰۰ نفر نیروی خدماتی در قصرشیرین یا پایانه مرزی خسروی به کار گرفته شوند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: باید از ظرفیت سایر استان‌ها و شهرداری‌ها استفاده کنیم و در این راستا امکان دارد با شهرداری اربیل به نتیجه برسیم که آنها نیز نیروهای خود را برای این ایام در طرف دیگر پایانه مرز خسروی مستقر کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید هماهنگی‌های لازم با شهرداری تهران انجام گیرد که در نهایت این شهرداری‌ها زیر نظر شهرداری کرمانشاه در مناطق مربوطه مستقر شوند و خدمات رسانی صورت گیرد.

موحدی مجد یادآور شد: تجهیزات و امکانات مناسبی در قصر شیرین و پایانه مرزی خسروی فراهم شده است؛ تیم‌های اطفا حریق و همکاران ما در سازمان سیما و منظر در آنجا فضاسازی مناسب دارند و اقدامات فرهنگی نیز توسط سازمان فرهنگی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر هم خدمات جابجایی مسافرین را در نظر دارد که پیش بینی می‌شود حداقل ۱۰۰ دستگاه از شهرداری کرمانشاه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه معبر اصلی ورود و خروج زائران به طرف مرزهای مهران در استان ایلام و خسروی در شهرستان قصرشیرین است و در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha