۳۰۵ هزار متقاضی در کشور برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک معرفی شدند

همدان- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۳۵۰ هزار متقاضی ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی از زمان صدور ابلاغیه جدید برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی اقدام کردند که تا کنون ۳۰۵ هزار متقاضی برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، مجید جودی روز سه شنبه در نشست با معاونان و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اظهار کرد: ابلاغیه جدید دریافت تسهیلات مسکن روستایی در بهمن ۱۴۰۲ صادر شد و مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه برای ساخت و نوسازی مساکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی افزود: تاکنون با ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای دریافت این تسهیلات عقد قرارداد شده است و در تلاش هستیم که تا پایان مرداد ماه تعداد ۳۵۰ هزار واحد موفق به عقد قرارداد شوند.

۳۰۵ هزار متقاضی در کشور برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک معرفی شدند

وی ادامه داد: افزایش مبلغ تسهیلات مسکن روستایی از یک میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گام بزرگی بود که از سوی دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن مردم در مناطق روستایی برداشته شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور را نوسازی کند، افزود: با حمایت دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در سال افزایش یافت.

جودی با اشاره به اقدامات امسال حوزه مسکن روستایی اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه امسال و با برگزاری اولین جلسات دولت چهاردهم مصوبه لازم برای پرداخت تسهیلات ۱۴۰۳ را دریافت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم اینک برای متقاضیان شرایط مطلوبی برای دریافت تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد ایجاد شده است، بیان کرد: با توجه به کارمزد تنها پنج درصدی این تسهیلات که در مدت زمان ۲۰ سال به سیستم بانکی بازپرداخت خواهد شد در حقیقت، دولت ۱۰ میلیارد ریال یارانه این تسهیلات را پرداخت می‌کند و متقاضیان فقط پنج درصد پرداخت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح هیچ گونه واحد مسکونی نامقاوم در سراسر کشور نداشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha