۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85546398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌ای به گناباد اختصاص یافت

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت:‌ یک هزار و ۲۵۳ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بخش‌های مختلف در سال جاری به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گناباد افزود:‌ از این میزان ۷۹۳ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال اعتبارات استانی،‌ ۴۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات درآمدهای نفتی و متوازن و بقیه از محل مالیات بر ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: در سفر هفته آینده استاندار و جمعی از مسوولان استان خراسان رضوی به گناباد ضمن بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن، پنج نیروگاه خورشیدی که ظرف ۲ ماه گذشته تکمیل شده است مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار گناباد افتتاح مخزن یک هزار و ۳۵۰ متر مکعبی آب شهر روشناوند از توابع گناباد در مجموع با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار، بهره‌برداری طرح توسعه تولید کود شیمیایی پتاس‌سازان، آغاز عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن شهر کاخک و طرح تولید کود شیمیایی پتاس‌سازان را از دیگر طرح های آماده بهره برداری عنوان کرد.

وی گفت:‌ در دولت سیزدهم به تکمیل و توسعه زیرساخت های عمرانی در سطح کشور و به تبع آن گناباد توجه خاص شد و خط ریلی یونسی بجستان به گناباد به عنوان قطعه نخست خط ریلی مشهد و زاهدان تاکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نصیری از مسوولان این شهرستان خواست ضمن حضور پررنگ در آیین نماز جمعه از رهنمودهای و راهبردهای خطبه های نماز جمعه در جهت ارایه بهینه خدمات به مردم بهره بگیرند.

یک هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌ای به گناباد اختصاص یافت

رصد مستمر آسیب‌ها اولویت مسوولان قرار گیرد

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم توجه مسوولان دستگاههای اجرای به رصد و پایش مستمر آسیب ها و تهدیدات و مراقبت از زیرساخت های ادارات تابعه خود تصریح کرد: هر اندازه این مساله دقیق و جامع تر انجام شود، آسیب های کمتری متوجه آن اداره در صورت تهدیدات احتمالی دشمنان خواهد بود.

هاشم چنگی ادامه داد: عنایت ویژه به این آسیب ها و تهدیدات یک مطالبه مهم از ادارات و سازمان‌های استان خراسان رضوی است و هر گونه آسیب احتمالی که به دلیل سهل‌انگاری متوجه دستگاه اجرایی شود، مسوولیت آن به عهده مدیر آن اداره است.

وی تاکید کرد:‌ مسوولان ضمن مطالعه دستور العمل‌های پدافند غیر عامل با برگزاری رزمایش هایی در طول سال آمادگی خود را در مواجهه با مخاطرات و تهدیدات احتمالی دشمنان افزایش دهند و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در این زمینه بازدارندگی بخش‌ها و ادارات تابعه خود را ارتقاء‌ دهند.

توسعه مصلی نماز جمعه گناباد با ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار

امام جمعه گناباد نیز گفت:‌ در سال های اخیر ستاد نماز جمعه این شهرستان در جشنواره فرهنگی و هنری ستادهای نماز جمعه استان خراسان رضوی و کشور در زمینه های تولیدات هنری و رسانه ای، هویت بخشی و ساماندهی خادمان افتخاری رتبه های ممتاز کسب کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب با اشاره به اینکه شهرستان گناباد از لحاظ حضور گسترده نمازگزاران در آیین نماز جمعه جزو شهرستان‌های شاخص استان خراسان رضوی است، تصریح کرد: مردم گناباد با وجود برخی کمبودها ولی در همه طول سال شرکت پرشوری در آیین نماز جمعه دارند.

رییس ستاد نماز جمعه گناباد نیز گفت:‌ طرح احداث توسعه مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان از سال ۱۳۸۹ و زمینی به وسعت ۲ هزار و ۴۰ متر و ۶ هزار متر مربع زیربنا در حال اجرا است

حسن باقرزاده افزود: این طرح شامل بخش های اقامه نماز جمعه، فرهنگی، دفتر امام جمعه، مهدکودک آدینه (برای نگهداری کودکان شرکت کنندگان در آیین های مختلف) در حال احداث و تاکنون برای تکمیل آن ۱۸۰ میلیارد ریال از محل مشارکت مردمی و خیران و ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی تکمیل مصلی امام خمینی (ره)‌ گناباد را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت:‌ همه اقشار مردم و خیران در این زمینه مشارکت داشتند.

رییس ستاد نماز جمعه گناباد از مسوولان دستگاه های اجرایی گناباد خواست ضمن حضور پر رنگ‌تر در آیین نماز جمعه برای برگزاری هر چه باشکوهتر این آیین مشارکت بیشتر داشته باشند.

در آستانه پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور جلسه شورای اداری گناباد در محل مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha