برق ۵۷ اداره پرمصرف آذربایجان‌غربی قطع شد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: برق ۵۷ اداره پرمصرف استان همزمان با افزایش دمای هوا و از ابتدای زمان اوج مصرف در تابستان قطع شد.

طاهر کیامهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ۴۷۵ اداره غیرهمکار اخطار قطعی صادر و بیش از یک هزار و ۱۲ اداره توسط اکیپ های نظارتی شرکت مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

وی بیان کرد: روزانه ۲۱ اکیپ نظارتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی مصرف برق ادارات و بانک های سطح استان را پایش می کنند و لیست اسامی ادارات پر مصرف استان در اختیار فرمانداری ها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اسامی مشترکان اداری که مصوبه ابلاغی هیات وزیران مبنی بر کاهش مصرف برق را رعایت نکرده و مصارف برق خود را کاهش نداده اند، در صورت تداوم این بی توجهی ها در اختیار عموم قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: طی روزهای آتی با توجه به افزایش دمای هوا این شرکت نظارت خود را بر عملکرد تمامی ادارات و بانک های سطح استان افزایش داده و در صورت عدم همکاری ادارات پر مصرف مجبور به قطع برق ادارات خواهیم شد.

کیامهر گفت: با توجه به اینکه اولویت اجرای برنامه های مدیریت مصرف، بخش‌های دولتی است براین‌اساس اکیپ های نظارتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در قالب ۲۱ تیم، بازرسی ها و نظارت ها را تا پایان شهریورماه به صورت مستمر و روزانه ادامه خواهند داد.

وی افزود: روزها و هفته های پیش رو هوای بسیار گرمی پیش رو داریم که به تبع این افزایش دما بار مصرف برق نیز روز به روز افزایش می یابد بنابراین انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری مصرف برق خود را بیش از پیش مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: لازم است دستگاههای اجرایی کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری و به مدار آوردن ژنراتورها در ساعات اوج مصرف را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

به گزارش ایرنا مجموع مشترکان برق استان یک‌میلیون و ۴۴۵ مورد است که ۶۲ درصد مشترکان برق استان خانگی و کشاورزی هستند.

۳۸درصد مشترکین برق استان خانگی، ۲۴ درصد کشاورزی، ۹.۶ درصد عمومی، صنعتی ۱۹درصد و بقیه سایر مصارف و مشترکان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha