برداشت برنج به روش مدیریت تلفیقی در شالیزارهای بابل

ساری- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بابل از برداشت برنج به روش مدیریت تلفیقی (icm) در اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محسن آهنگری روز پنجشنبه در آیین برداشت برنج در اراضی شالیزاری بابل گفت: آیین برداشت برنج به روش مدیریت تلفیقی (icm) با حضور مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی استان و شهرستان بابل در روستای هلال کلا شهرستان بابل برگزار شد.

وی با بیان اینکه در تولید برنج سالم مواردی چون امنیت غذایی، کاهش هزینه تولید و کاهش مصرف سموم شیمیایی اهمیت دارد، افزود: رعایت فاصله کاشت، مدیریت تلفیقی کرم ساقه خوار برنج از طریق کنترل فیزیکی و نصب انواع تله‌ها (نوری، فرمونی، فرولایت) از جمله راهکارهای مهم در برنامه مدیریت تلفیقی برنج (ICM) است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: در برنامه مدیریت تلفیقی محصول برنج (ICM) جهت مدیریت بیماری بلاست برنج میتوان از طریق کنترل مکانیکی و حذف پنجه‌های آلوده و ترکیب زیستی کانگ می‌استفاده کرد.

برداشت برنج به روش مدیریت تلفیقی در شالیزارهای بابل

آهنگری در خاتمه یادآور شد: در سال جاری ۷۶۳ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول برنج و ۱۵۰ هکتار در کشت دوم برنج، طرح icm اجرا می‌شود.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha