اولویت اعطای تسهیلات برای نوسازی ادوات کشاورزی در بابل اعلام شد

ساری - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان این که در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان بابلی پرداخت شد، گفت: برای از بین بردن آتش افروزی کاه و کلش در زمین های شالیزاری اولویت پرداخت این تسهیلات برای خرید کمباین کاه خرد کن است.

محسن آهنگری امروز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای خرید یک دستگاه کمباین کاه خرد کن جهاد کشاورزی ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می کند و متقاضیان می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جدید در این شهرستان یک هزار و ۱۰۱ دستگاه کمباین معاینه فنی دریافت کردند که از این تعداد ۴۰۰ دستگاه کمباین کاه خردکن است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به این مطلب که اگر بخواهیم به صورت ریشه ای موضوع آتش زدن کاه و کلش را در زمین های شالیزاری به صفر برسانیم باید همه کمباین های این شهرستان کاه خرد کن باشند، اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده متقاضیان خرید کمباین کاه خرد کن ۷۵ درصد قیمت این دستگاه را به صورت تسهیلات دریافت می کنند.

وی با بیان این مطلب که در سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون برای این شهرستان جذب شد، اظهار کرد: همچنین در سال جاری ۱۲۵ نفر دیگر برای دریافت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به مبلغ کل ۳۷۰ میلیارد ریال به شعبات بانک کشاورزی این شهرستان معرفی شدند که امیدوار هستیم با همکاری مدیران بانکها و شرکتهای تأمین کننده این افراد هم بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

آهنگری تصریح کرد: هدف از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی افزایش بهره وری، افزایش ضریب تبدیل، کاهش هزینه تولید، ارتقای شاخص توسعه مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان کشاورزی شهرستان است.

اولویت اعطای تسهیلات برای نوسازی ادوات کشاورزی در بابل اعلام شد

مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی سالانه ۷۲ نوع محصول کشاورزی را تولید می‌کند. تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات و انواع محصولات باغی در مازندران سبب شده که این استان به عنوان قطب تولید محصولات باغی و کشاورزی کشور همواره مورد توجه باشد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

شهرستان بابل داری ۴۷ هزار هکتار زمین شالیزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha