فروشگاه‌های اتکا به مقصدی برای عرضه برنج مازندران تبدیل می‌شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه این استان نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی و امنیت غذایی کشور دارد، گفت: هزار و ۱۰۰ پایانه فروشگاه های سازمان اتکا در سراسر کشور آماده عرضه برنج مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه خرید کالاهای اساسی مازندران توسط سازمان اتکا در استانداری مازندران اظهار کرد: همه این تلاش ها برای حذف واسطه است که نفع آن به تولید کننده و مصرف کننده خواهد رسید.

وی افزود: همه دستگاه های مرتبط باید تلاش کنند این تفاهم نامه به مرحله اجرا برسد و کشاورزان مازندرانی هم برنج خود را به سازمان اتکا بفروشند.

نوری با اشاره به اینکه در این ساز و کار نقش جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی بسیار برجسته است، اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده بانک کشاورزی در این فرایند مشارکت خواهد کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: قیمت گذاری ها برای برنج و کالاهای دیگر باید به گونه ای باشد که برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد و از طرف دیگر خریدار با رغبت بتواند این کالا را خرید کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای نخستین بار در مازندران انجام می شود، ادامه داد: بدون تردید در سالهای پیش رو این امر با جدیت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

فروشگاه‌های اتکا به مقصدی برای عرضه برنج مازندران تبدیل می‌شود

نوری ادامه داد: در گام نخست خرید برنج کشاورزان مازندرانی در دستور کار سازمان اتکا قرار خواهد گرفت و در مرحله بعد کالاهای اساسی دیگر به سبد خرید این سازمان اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: در مجموعه بالا دستی سازمان اتکا هم ظرفیت های وجود دارد که می توان در فرایند اصلاح و افزایش تولید به نفع کشاورزان این استان استفاده کرد.

مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی سالانه ۷۲ نوع محصول کشاورزی را تولید می‌کند. تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنج، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات و انواع محصولات باغی در مازندران سبب شده که این استان به عنوان قطب تولید محصولات باغی و کشاورزی کشور همواره مورد توجه باشد.

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزارتن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha