۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85548589
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی در خصوص گرمای هوا در چهارمحال و بختیاری هشدار داد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از استقرار توده هوای گرم و افزایش نسبی دما برای روزهای پیش رو خبر داد و گفت: در همین خصوص هشدار سطح زرد صادر شده است.

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توده هوای گرم تا روز دوشنبه هشتم مرداد در استان استقرار دارد و در این مدت دما روند افزایشی خواهد داشت.

وی ادامه داد: گرمازدگی، افزایش تبخیر و تعریق در گیاهان، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع، احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری و افزایش مصرف حامل‌های انرژی از جمله مخاطرات ناشی از گرمای هواست که می‌طلبد در این خصوص اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا از ترددهای غیرضروری و قرارگیری در معرض نور خورشید جهت جلوگیری از گرمازدگی طی روزهای پنجشنبه تا دوشنبه خودداری شود.

نوروزی یادآور شد: طی روزهای آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری است و در برخی نقاط با غبار رقیق و احتمال کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر وجود دارد.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه و بلداجی با کمینه دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، در تابستان امسال میانگین دمای چهارمحال و بختیاری ۱.۵ ( یک و نیم) درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha