۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85550227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در زنجان کشف شد

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85550227
۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در زنجان کشف شد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده و کشف ۴۰ میلیارد ریالی انواع کالای قاچاق خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ حسین بدری روز شنبه با بیان این مطلب، افزود: در پی کسب اطلاعات فنی و پلیسی، مبنی بر حمل انواع کالای قاچاق با یک دستگاه خودروی کامیون کشنده مراتب در دستور کار عوامل دایره اطلاعات و عملیات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مامورین با همکاری فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی و هماهنگی قضایی در اتوبان قزوین - زنجان خودروی مذکور را رویت و با علائم هشدار دهنده و دستور ایست آن را متوقف کردند.

این مسوول ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودرو ۱۳۰ حلقه لاستیک خودروی سواری، ۶۹۳ عدد انواع لوازم ورزشی، ۷۳۵ رول کاغذ دیواری، ۵۴۶ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو، ۴۸۴ قطعه انواع لوازم یدکی موتورآلات و ابزار کشاورزی، ۳۰۸ هزار و ۴۰۱ قلم انواع لوازم پزشکی و ۱۸۳۶ عدد انواع سموم کشاورزی خارجی فاقد اوراق مثبته گمرکی (قاچاق) را کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با اعلام این که ارزش تقریبی کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص متهم به همراه پرونده متشکله تحویل مرجع قضایی شد.

بدری با اشاره به نقش مخرب قاچاق کالا و ارز در اشتغال، تولید و اقتصاد داخلی خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان در برابر این پدیده شوم اقتصادی ایستاده است و از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف خودروی سرقتی در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از توقیف و کشف خودروی سرقتی تویوتا هایلوکس و دستگیری یک سارق حرفه ای در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی نوروزی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی، مبنی بر سرقت یکدستگاه خودروی سرقتی تویوتا هایلوکس، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۵ صائین قلعه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از بررسی های فنی و پلیسی، خودروی مورد نظر با اجرای طرح عملیاتی با یک اقدام غافلگیرانه توسط ماموران گشت انتظامی در محور اتوبان قزوین - زنجان در کمتر از چهار ساعت از لحظه وقوع، متوقف و راننده آن نیز دستگیر شد.

این مسوول ادامه داد : بنا به نظریه کارشناسان قیمت خودروی سرقتی توقیفی ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

نوروزی افزود: متهم دستگیر شده از سارقان سابقه دار و حرفه ای بوده که در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از شهروندان خواست، ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و نصب سیستم های هشدار دهنده و پیشگیری از سرقت در منازل، خودرو و مکان های تجاری خود، در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نقره داغ ۲ عطاری فروشنده قرص های غیرمجاز در خدابنده

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از کشف ۱۹ هزار و ۸۳۳ عدد انواع قرص و ۳۷ کیلو گرم شربت غیرمجاز در قالب عطاری در شهرستان خدابنده خبر داد.

سرهنگ محسن غنیمتی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان، اخبار و اطلاعاتی از فعالیت ۲ نفر در پوشش عطاری در امر توزیع انواع قرص و شربت غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان خدابنده به دست آورده و بررسی آن را در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس با شناسائی ۲ عطاری و با هماهنگی قضائی در بازرسی از منزل ۲ عطاری، ۱۹ هزار و ۸۳۳ عدد انواع قرص و ۳۷ کیلوگرم شربت غیرمجاز کشف کردند و ۲ متهم به همراه اقلام مکشوفه به پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان انتقال داده شدند.

سرهنگ غنیمتی خاطرنشان کرد: برخورد ماموران انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین فروشندگان اقلام قاچاق عطاری فروشی ها با جدیت، قاطع و بدون اغماض بوده و شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha