۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85550289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۱ هزار علمک گاز در کردستان نصب شد

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۳
کد خبر: 85550289
۳۰۱ هزار علمک گاز در کردستان نصب شد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون ۳۰۱ هزار و پنج علمک گاز در استان نصب شده که ۱۵۹ هزار و ۱۵۷ مورد آن مربوط به نقاط شهری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد فعله گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۴۰ هزار و ۳۱۹ علمک در روستاها و یک‌هزار و ۵۲۹ علمک نیز برای واحدهای تولیدی و صنعتی نصب شده است.

وی افزود: با توجه به اتمام اجرای طرح های گازرسانی و پوشش ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی در کردستان، این استان به عنوان اولین استان سبز کشور محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: ۹۹۲ مورد علمک در بهار ۱۴۰۳ نصب شد که ۴۶۱ مورد در شهرها و ۵۱۵ مورد در روستاها و ۱۶ مورد نصب علمک در مناطق صنعتی بود.

فعله گری، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و گفت: علاوه بر این که گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: رویکرد این شرکت در زمینه توسعه گازرسانی، افزایش سهم گاز طبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حامل های انرژی است تا با تقویت بخش صنعت، زمینه رشد اشتغال نیز فراهم شود.

استان کردستان ۳۳ شهر دارد که ساکنان تمام شهرهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان کردستان ۱۰۰ درصد است.

در حال حاضر یک هزار و ۶۵۰ روستای کردستان از گاز طبیعی برخوردار است و روستای دارای سکنه بدون گاز در استان وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha