استاندار کرمان: بهزیستی ظرفیت جمع‌آوری کمک‌ها و اعتماد دیگران را دارد

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان گفت: در حوزه مباحث مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی باید دلسوزانه کار کرد و بهزیستی مجموعه‌ای است که ظرفیت جمع‌آوری کمک‌ها و اعتماد دیگران را دارد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار روز شنبه در نشست مدیرکل بهزیستی استان کرمان با وی ضمن اشاره به نوع خدمت رسانی در این مجموعه افزود: در بعضی از مراکز مانند شیرخوارگاه‌ها که امکان دارد و ظرفیت انسانی، احساسی و عاطفی در آنها هست، شرایطی فراهم شود که دیگران بتوانند در آن فعالیت داشته باشند و مسئولیت اجتماعی انجام دهند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: هرچند فعالیت در مجموعه بهزیستی دردسرها و گرفتاری‌های خاص خود را دارد، اما افتخار بزرگی برای دستگیری از افراد نیازمند است.

فداکار با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ استان در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی مربوط به حوزه بهزیستی، گفت: این مجموعه در حوزه مردمی، شیرخوارگاه و آسیب‌های اجتماعی، ظرفیت کمک‌رسانی زیادی نسبت به مجموعه‌های دیگر دارد.

وی ادامه داد: مباحث مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی نیازمند نماینده‌ای است که بتواند در این مسیر دلسوزانه کار کند.

استاندار کرمان در خصوص تامین زمین برای مراکز و خیریه های تحت نظارت بهزیستی بیان کرد: برای تامین زمین تاحد امکان با کمک شهرداری و نهادهای ذیربط سعی می‌کنیم که اقدام فوری صورت پذیرد. 

وی در زمینه هزینه های حامل های انرژی  مراکز نگهداری بهزیستی تصریح کرد: باید برای این مهم چاره اندیشی شود و همانگونه که برای مساجد و مکان‌های فرهنگی این مزیت وجود دارد، مراکز بهزیستی از اولویت برخوردار هستند و این موضوع باید به جد پیگیری شود و اگر نیاز به قانون دارد نیز پیگیری می‌کنم تا بابی برایش  باز شود.

جزییات خدمات تخصصی بهزیستی به جامعه هدف

استاندار کرمان: تامین مسکن مددجویان بهزیستی تا رسیدن به نتیجه دنبال شود

علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به خدمات این سازمان گفت: بیش از ۶۳ هزار پرونده افراد دارای معلولیت در استان تشکیل شده که در این حوزه عرف و میانگین جهانی نیز همین است.

به گفته وی در حوزه اجتماعی برای حدود ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار و حدود چهار هزار پرونده برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان  تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha