۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85551450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۹۸ نفر نابارور در خراسان شمالی نشان‌دار شدند

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85551450
۶۹۸ نفر نابارور در خراسان شمالی نشان‌دار شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۶۹۸ نفر در استان سه ماهه نخست سالجاری برای دریافت خدمات ناباروری نشان دار شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی، مهرداد سفیدگران روز دوشنبه اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۹۲ نفر در سال گذشته جهت دریافت خدمات ناباروری نشان دار شدند و ۱۹۴ پرونده خسارت متفرقه و بستری، پذیرش شد.

وی افزود: زوجین نابارور در این طرح از پوشش بیمه ای به میزان ۹۰ درصد هزینه ها در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی و پوشش بیمه ای به میزان ۷۰ درصد هزینه ها در مراکز خصوصی و خیریه بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری برای ناباروری اولیه و ناباروری ثانویه است.

وی خاطرنشان کرد: نابارورهای اولیه، زوج های بدون فرزند هستند که پس از یکسال تلاش برای باروری به طور طبیعی، بارداری موفق نداشته اند و ناباروری ثانویه زوجینی هستند که دارای فرزند بوده و برای بارداری مجدد دچار مشکل هستند و پس از یکسال باردار نشده اند.

سفیدگران ادامه داد: خدمات و تکنیک های کمک باروری برای افرادی به کار می رود که با روش طبیعی قادر به بارداری نباشند.

وی در خصوص افراد واجد شرایط استفاده از پوشش بیمه ای خدمات ناباروری اظهار کرد: خانم های متاهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند جزو افراد واجد شرایطی هستند که از خدمات استفاده می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی شرط بهره مندی از خدمات ناباروری با پوشش بیمه ای را نشان دار شدن زوج دریافت کننده خدمت در سامانه های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت اعلام کرد و گفت: پزشکان فلوشیپ نازایی، متخصص زنان و زایمان دوره دیده و متخصص ارولوژی، سطح دسترسی برای نشان‌دار کردن زوجین نابارور را در سامانه نسخه الکترونیکی بیمه سلامت دارند و می توانند بیماران را نشان‌دار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha