۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85551714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز بکار رصدخانه نجوم ایلام بعد از ۱۳ سال

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85551714
آغاز بکار رصدخانه نجوم ایلام بعد از ۱۳ سال

ایلام - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: مرکز تخصصی رصدخانه نجوم این استان بعد از ۱۳ سال عدم فعالیت آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه رستگار روز دوشنبه در آیین افتتاح تنها مرکز تخصصی نجوم استان اظهار کرد: برای بازسازی و گشایش این مرکز بیش از ۴۰ میلیارد ریال از منابع مالی طرح های عمرانی استانداری هزینه شده است.

وی افزود: این مرکز سال ۷۶ ایجاد شد و تا سال ۸۹ فعال بود اما سپس از سال ۸۹ تاکنون تعطیل و عملا به یک مکان متروکه تبدیل شد اما در دولت سیزدهم با پیگیری های مجدانه و با تخصیص اعتبار مورد نیاز بازسازی، تعمیر و تجهیز شد.

رستگار ادامه داد: این مرکز تخصصی دارای رصدخانه و آسمان نما است که در کنار رصد و مطالعه آسمان، فعالیت های هنری، ادبی، علمی و پژوهشی با محوریت نجوم انجام می گیرد.

وی ضمن قدردانی از مجموعه استانداری، امام جمعه ایلام، رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های زیرساخت، یادآور شد: این مرکز بعد از ۱۳ سال رکود در فعالیت با توجه ویژه دولت سیزدهم راه اندازی شده و از امروز آماده خدمات رسانی علمی به علاقمندان در حوزه نجوم است.

آغاز بکار رصدخانه نجوم ایلام بعد از ۱۳ سال

فرماندار ایلام نیز گفت: رشد متوازن امکانات و زیرساخت ها در همه مناطق برای بهره مندی تمامی شهروندان اجتناب ناپذیر و ضروری است.

عبدالصاحب نادری افزود: حوزه فرهنگی و کودک و نوجوان اهمیت و حساسیت بسیار ویژه دارد و حوزه مهم کودک و نوجوان باید در اولویت برنامه ریزی های مسئولان باشد.

وی تاکید کرد: مرکز نجوم استان ایلام با پیگیری و تلاش مدیریت فعلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از یک مکان متروکه و مخروبه به یک مرکز علمی پیشرفته تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۱۸ ثابت، یک مرکز فراگیر ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، سه مرکز روستایی و یک مرکز سیار پستی با ۹ هزار و ۷۳۴ نفر عضو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha