اعزام ۱۵۰ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان‌شمالی 

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: ۱۵۰ گروه جهادی در بخش های مختلف با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به اقشار نیازمند به روستاها و مناطق محروم استان در قالب طرح رزمایش جهادگران فاطمی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ مجتبی مداحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح رزمایش جهادگران فاطمی چهار از ۹ تا ۱۹ مرداد ماه برگزار می شود و گروه های جهادی در بخش کمک به ساخت مسکن محرومان، تامین آب شرب، طرح های آبخیزداری، احیای قنات ها، انتقال آب و سایر موارد در مناطق محروم خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: ۲ هزار و ۴۴ گروه‌ جهادی استان خراسان شمالی ثبت شده وجود دارد که با توجه به نیاز در طول سال فعالیت می کنند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی تصریح کرد: گروه های جهادی استان در قالب پنج پهنه، ۱۲ گروه منطقه ای و ۴۵ گروه محلی ساماندهی شده اند و علاوه بر این ۱۰ گروه قرارگاه ویژه محلی نیز فعال است.

وی گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار ۱۵۰ گروه جهادی گذاشته شده است تا در این مدت به مردم محروم خدمت ارائه دهند.

مداحی تصریح کرد: حمایت و کمک گروه های جهادی به این میزان اعتبار کفایت نمی کند بلکه از امکانات و تجهیزات سازمان بسبج سازندگی و همچنین ظرفیت سازمان ها و دستگاه های اجرایی استفاده خواهد کرد و علاوه بر این تامین نیروی مورد نیاز توسط گروه های جهادی و مردمی نیز تامین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد اشتغال نیازمندان تاکید کرد و گفت: سهمیه اعتبارات اشتغال سال گذشته این استان یکهزار و ۹۷۰ میلیارد ریال بود که با جذب یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال یکهزار شغل ایجاد شد.

مداحی خاطرنشان کرد: برای امسال نیز ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سهمیه به اشتغال اختصاص داده شده است که تلاش می کنیم کامل جذب شود.

وی تصریح کرد: سقف پرداخت وام های خوداشتغالی تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که متقاضیان باید در سامانه ثبت کنند.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی دارد که در بخش های مختلف در طول سال و به مناسبت های مختلف به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه ها برای خدمت رسانی اعزام خواهند شد.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha