۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۵
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85552452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هکتار از مراتع سمیرم طعمه حریق شد

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۵
کد خبر: 85552452
۲ هکتار از مراتع سمیرم طعمه حریق شد

اصفهان-ایرنا- مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حریق در مراتع بخش مرکزی سمیرم موجب خسارت به ۲ هکتار پوشش‌ گیاهی منطقه و سوختن یک لاک پشت شد.

منصور شیشه‌فروش شامگاه دوشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت ۹ صبح در مراتع《 آب سنبه 》واقع در بخش مرکزی شهرستان سمیرم رخ داد و به علت گرمای شدید هوا و وزش تندبادهای تابستانی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هکتار از پوشش های علوفه ای، گیاهان مرتعی و بوته‌های گون طعمه حریق شد، اضافه کرد: علت حادثه خطای انسانی اعلام شده که این موضوع توسط منابع طبیعی در دست پیگیری است.

طبق اظهارات مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، حریق پس از یک ساعت و ۳۰ دقیقه تلاش عوامل مدیریت بحران شهرستان، یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری گروه‌های محلی مهار و کنترل شد.

شیشه‌فروش یادآورشد: از ابتدای سال جاری بر اثر وقوع حریق بیش از ۳۰ هکتار از مراتع سمیرم در آتش سوخته‌اند.

وی گفت: همچنین در حادثه دیگری ظهر امروز پنج هکتار از یک مزرعه گندم در روستای اسلام‌آباد فریدونشهر طعمه حریق شد.

شیشه‌فروش با هشدار مجدد نسبت به وقوع حریق در مراتع به علت تداوم و تقویت الگوهای گرم تابستانی تا پایان مرداد ماه و افزایش دما بین۲ تا۴ درجه ای دمای هوا بر ارائه آموزش‌های کاربردی به دامداران، عشایر، گردشگران و ساکنین مناطق مجاور مراتع برای پیشگیری از آتش سوزی در پوشش‌های گیاهی و تدارک امکانات کنترل حریق و تیم های محلی اطفائیه در مراتع تاکید کرد.

وی گفت: تلفن های تماس با سامانه امداد جنگل و مرتع ۱۳۹ و۱۵۰۴ است که جهت پیگیری گزارش‌های مرتبط با وقوع حریق و هماهنگی در امداد رسانی در حوادث مرتع و جنگل پاسخگو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha