فرمانده انتظامی قشم: ۱۱۲ واحد صنفی متخلف بکارگیری اتباع غیرمجاز پلمب شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از شناسایی و پلمب ۱۱۲ واحد صنفی متخلف در به‌کارگیری متصدیان و اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان مرزی خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد واحد صنفی در راستای حفظ حقوق عامه و خدمتگزاری به مردم این جزیره در اجرای طرح کنترلی و نظارتی صنوف در بازار قدیم شهر بندری درگهان و مجتمع تجاری اطلس شهر قشم با محوریت برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز و فعال در صنوف پلمب و مالکین آنها برای سیر مراحل قانونی به پلیس اماکن معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در قانون کار تاکید شده که بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا دارای پروانه کار منقضی شده ممنوع است و همچنین اتباع بیگانه نباید در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده مشغول به کار شوند، ادامه داد: استفاده از اتباع خارجی به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم توسط واحدهای صنفی تحت هر شرایطی در این شهرستان مرزی تخلف و این موضوع به همه واحدهای صنفی ابلاغ شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با بیان اینکه اجازه نمی دهیم حق شهروند ایرانی برای کار در کشور پایمال شود، بیان کرد: پلمب در انتظار واحدهایی است که به جای کارگر ایرانی از اتباع بیگانه استفاده می کنند.

فرمانده انتظامی قشم: ۱۱۲ واحدصنفی متخلف در به‌کارگیری اتباع غیرمجاز پلمب شد

سرهنگ مرادی توضیح داد: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال یعنی معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه می‌شود و در صورت تکرار، مبلغ جریمه ۲ برابر خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه بکارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را بکار گیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر، جریمه می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم از عموم شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت فرد یا افراد غیر مجاز در واحد های صنفی و تجاری مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

فرمانده انتظامی قشم: ۱۱۲ واحدصنفی متخلف در به‌کارگیری اتباع غیرمجاز پلمب شد

هنگام شناسایی و پلمب این ۱۱۲ واحد صنفی استفاده کننده از متصدیان غیر مجاز در شهرستان مرزی قشم معاون دادستان عمومی و انقلاب، رییس تعزیرات حکومتی، جانشین و ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان حضور داشتند.

هفته گذشته نیز با ورود دادستانی قشم در راستای اجرای طرح کنترلی و نظارتی صنوف بازار شهری بندری درگهان جزیره قشم با محوریت برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز و فعال در صنوف، ابتدا ۲۵ باب مغازه و سپس ۱۱۸ باب مغازه در بازار قدیم و مجتمع های تجاری سیتی سنتر و معراج این شهر پلمب شدند.

به گفته امید مهدوی مجدد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم پرونده های اتباع غیر مجاز خارج از نوبت رسیدگی می شود و شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اتباع غیر مجاز جرایم متعددی از جمله قاچاق اتباع، ورود غیر قانونی و به کار گیری اتباع غیر مجاز را به سرعت بررسی و پیگیری می کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha