آغاز فصل مهارت‌آموزی در خراسان‌شمالی با مشارکت ۹ هزار نفر

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود ۹ هزار نفر در برنامه های مهارت آموزی اوقات فراغت تابستان امسال در رشته های مختلف حضور یابند. 

مهدی رحمدل روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت در ۶۰۰ آموزشگاه آزاد، ۱۰ مرکز آموزشی و کارگاه های آموزشی دولتی استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان با ۱۲۰ کارگاه آموزشی در سطح استان با ظرفیت ۳۵۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی و ۶۰۰ آموزشگاه آزاد با ظرفیت ۴۰۰ حرفه آموزشی در بخش خصوصی هنرجویان را پذیرش می کند.

رحمدل با اشاره به برنامه های این اداره کل برای غنی سازی اوقات فراغت در تابستان امسال افزود: اکنون ثبت نام در دوره های آموزشی در حال انجام است و امسال شاهد استقبال زیاد از طرف مهارت آموزان هستیم.

وی گفت: طرح استاد و شاگردی یکی از طرح های مهارت آموزی در استان است که در تابستان نیز دنبال می شود، این طرح با همکاری اصناف و صاحبان مشاغل اجرایی می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: صاحبان مشاغل در این طرح نگرانی در باره بیمه اجتماعی مهارت آموزان ندارند و مهارت آموزان نیز می توانند از این فرصت برای فراگرفتن مهارت های مختلف مورد نیاز ورود به بازار کار استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۴۷ واحد صنفی در استان از طرح استاد و شاگردی اقبال کردند که هر صنف به طور میانگین سه شاگرد را زیر پوشش دارد، بیشترین آن در رشته های مکانیک و تعمیر موبایل است و انتظار می رود اصناف بیشتری در این زمینه وارد عرصه شوند.

به گزارش ایرنا در خراسان شمالی بیش از ۳۰ هزار صنف مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی آموزش دانشجویان را از دیگر برنامه های تابستان عنوان کرد و گفت: شمار مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) استان اکنون به ۱۰ مرکز رسیده است و رویکرد این مراکز توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha