۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85552900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه قضایی برای حل پرونده‌های کثیرالشاکی اهتمام جدی دارد

دزفول - ایرنا - رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اهتمام جدی دستگاه قضایی برای حل پرونده‌های کثیرالشاکی گفت: احقاق حق مالباختگان در این پرونده‌ها باید اولویت دستگاه قضایی در دزفول باشد.

به گزارش ایرنا، علی دهقانی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری دزفول در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، افزود: دادگستری دزفول طی ماه‌های اخیر اقدام‌های گسترده‌ای برای احقاق حقوق مردم در پرونده‌های کثیرالشاکی انجام داده است که این روند تا بازگرداندن اموال به مردم باید ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: برخورد قضایی و توقیف اموال و بازگشت اموال به مالباختگان در پرونده‌های کثیرالشاکی در دزفول به عنوان اولویت توسط دستگاه قضایی این شهرستان دنبال شود.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: نظارت ویژه بر امور زندانیان، بسترسازی برای بازاجتماعی سازی مددجویان ندامتگاه‌ از جمله انتظارات رییسان دادگستری در خوزستان است.

وی دزفول را شهر ایمان، ‌عمل، اخلاص، مقاومت و شهادت دانست و افزود: دزفول زادگاه عالمان و مشاهیری همچون شیخ علامه مرتضی انصاری و آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی است.

دهقانی با بیان اینکه مردم دزفول در دفاع مقدس با مقاومت بی بدیل نام خود را در تاریخ ثبت کردند، اظهارکرد: دزفول، قطب گردشگری و دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی، کشاورزی و فرهنگی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی، نسخه‌ای از انقلاب حسینی و قیام عاشورا است که با حضور و مجاهدت مردم و به رهبری امام راحل به ثمر نشست.

رییس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: امروز همه مسوولان در قبال مردم بدهکار هستند و باید دین خود به مردم را با خدمت شبانه روزی و صادقانه ادا کنند.

اجرای عدالت و قسط باید همراه با گشاده رویی باشد

دهقانی خدمت صادقانه و شبانه روزی را تکلیف و وظیفه همه مسوولان دانست و گفت: خدمت به مردم باید همراه با تواضع و فروتنی، نرم خویی و گشاده رویی باشد.

وی افزود: اجرای عدالت و قسط باید همراه با گشاده رویی باشد و همه مسوولان دستگاه قضایی مکلف به تواضع و نرم خویی هستند.

احکام جایگزین حبس در دستور کار قضات باشد

رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر لزوم صدور احکام جایگزین حبس اظهارکرد: بسترسازی برای مصالحه و صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های معوق و همچنین اجرای احکام قضایی از جمله اولویت‌های قضایی در این شهرستان است.

وی افزود: صیانت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و ‌جلوگیری از تغییر کاربری‌ زمین‌های کشارزی با توجه به ظرفیت‌های عظیم کشاورزی در این شهرستان باید به عنوان اولویت در دستور کار باشد.

دهقانی با قدردانی از زحمات فیصل مزرعه رییس سابق دادگستری دزفول گفت: مصطفی آباد رییس جدید دادگستری دزفول از جانبازان دفاع مقدس و از نیروهای باتجربه قضایی است که امروز مسوولیت ریاست دادگستری را در دزفول به عهده گرفت.

دستگاه قضایی برای حل پرونده‌های کثیرالشاکی اهتمام جدی دارد

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور مسوولان قضایی، اعضای شورای تامین شهرستان دزفول و جمعی از شیوخ، بزرگان و متنفذان این شهرستان برگزار شد از زحمات فیصل مزرعه رییس سابق دادگستری دزفول تجلیل و مصطفی آباد به عنوان رییس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

مصطفی آباد رییس دادگستری دزفول پیش از این ریاست دادگستری شهرستان شوشتر را به عهده داشته ست.

فیصل مزرعه رییس پیشین دادگستری دزفول نیز اوایل مردادماه جاری طی آیینی به عنوان رییس دادگستری آبادان معارفه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha