۱۲۰ داوطلب هلال‌احمر یزد برای خدمت به زائران اربعین ثبت نام کردند+ فیلم

یزد - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از ثبت نام ۱۲۰ داوطلب این جمعیت برای خدمت به زائران اربعین حسینی شامل پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی، نجاتگر و .... خبر داد.

به گزارش ایرنا "محمد عشقی " روز سه شنبه در جریان بازدید از ایرنا مرکز یزد با اشاره به خدمات رایگان به زائران حسینی در بیمارستان الحیدریه مستقر در عمود ۵۷۸ افزود: سال گذشته در مدت ۱۰ روز سه هزار و ۲۰۰ نفر ویزیت شدند.

وی اظهار کرد: امسال هم برنامه داریم خدمات دندانپزشکی به صورت سرپایی به زائران ارائه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه از برگزاری پویش «مرهم زائر سه » خبر داد و گفت: در این پویش، هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی و دارویی خود را برای استفاده در مراسم پیاده روی اربعین به این جمعیت اهدا کنند.

وی ادامه داد: این پویش با هدف تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی مراسم اربعین حسینی آغاز شده که در آن عموم مردم، خیرین و حامیان در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین مراسم اربعین حسینی از طریق تامین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی این تجمع انبوه می توانند این جمعیت را یاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره مشارکت مردم به صورت نقدی و غیرنقدی در این پویش تصریح کرد: مشارکت غیرنقدی مردم در این پویش شامل اهدای داروهای سالم و مازاد بر مصرف خانگی و نحوه مشارکت حامیان شامل اهدای محموله دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی به شعب خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در سراسر استان است.

عشقی با اشاره به شرایط داروها گفت: داروها باید با بسته‌بندی مناسب و ترجیحا با بسته بندی اولیه کارخانه باشد و داروهای یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه نباشد، همچنین داروهای مایع، نیمه جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ها با بسته بندی باز و نیز قرص‌ها، کپسول‌ها،پرل‌ها به صورت فله ای و باز شده نباشد.

وی افزود:داروهای اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال احمر ایران،در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد درباره روش کمک های نقدی ادامه داد: هموطنان و خیرین و حامیان عزیز می‌توانند کمک های نقدی خود به این پویش را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹، شماره شبا IR۷۷۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۹۹۹۹۹۹۹۹۰۰۳، کد دستوری #۳*۱۱۲* و یا درگاه پرداخت اینترنتی rcs.ir/portal/donation به نام جمعیت هلال احمر اهدا کنند.

برگزاری پویش «طبیب الدوار»

عشقی با اشاره به برگزاری پویش «طبیب الدوار» در استان گفت: براساس این پویش بعضی از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و در مجموع کادر درمانی استان که تمایل ندارند در مکانی مستقر شوند، براساس توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته کیف امدادی و دارو به آنها داده می شود که در مسیر زائران حسینی اگر احیانا با بیماری مواجه شدند با توجه به تجربه و تخصصی که دارند اقدامات درمانی سرپایی به آنها ارائه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: پویش «طبیب الدوار» در سال گذشته که اجرا شد مورد استقبال کادر درمان قرار گرفت.

برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان یزد

عشقی از برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان یزد در ۲۹ شهریور ماه خبر داد و گفت: این یادواره به مناسبت گرامیداشت ۸۳ شهید امدادگر استان در محل حسینیه امیرچخماق با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار می شود.

وی در ادامه از برگزاری ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۹ مرداد ماه خبر داد و افزود: استان ۴۰ هزار عضو داوطلب دارد که بنا به شرایط و ضوابط تعیین شده، ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

عشقی خاطرنشان کرد: انتخابات مجامع در سه مرحله شهرستانی، هیأت مدیره استان‌ها و مجمع کشوری در میان اعضا و داوطلبان برگزار می‌شود که در نهایت منتخبین به شورای عالی جمعیت هلال احمر راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری این انتخابات هر چهار سال یک بار گفت: استان یزد به لحاظ تعداد واجدین شرایط رای دادن جزو ۱۰ استان اول کشوراست که امید است در این دوره با مشارکت اعضا جایگاه استان در رتبه اول تا پنجم قرار گیرد.

عشقی در پایان از تعامل و همراهی ایرنا مرکز یزد در انعکاس اخبار جمعیت هلال احمر قدردانی و اظهار امیدواری کرد این ارتباط همچون گذشته ادامه داشته باشد.

کاظم شاملو، رییس ایرنا مرکز یزد هم در این دیدار مختصری از سابقه فعالیت خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی ارائه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha