۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های عمرانی هلال احمر یزد نیاز است

یزد _ ایرنا _ مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: برای تکمیل ۱۰ طرح عمرانی هلال احمر استان نیا ز به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا محمد عشقی شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: مرکز فرماندهی عملیات‌های امدادی هلال احمراستان (EOC) که در مجاورت فرودگاه یزد قراردارد از طرح های عمرانی شاخص این جمعیت است که پس از ۲۰ سال فقط ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

وی اظهار کرد: برای تکمیل این مرکز با تجهیزات آن به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ایجاد چهار پایگاه امداد جاده‌ای را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و گفت: تمام پایگاه‌های جاده‌ای استان که حدود ۱۲ مورد هستند نیازمند انبارهای اقماری برای بهره‌گیری در هنگام حوادث هستند که در این زمینه به اعتبار نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اعزام ۱۲۰ داوطلب این جمعیت برای خدمت به زائران اربعین حسینی شامل پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی و نجاتگر خبر داد.

عشقی با اشاره به خدمات رایگان به زائران حسینی در بیمارستان الحیدریه مستقر در عمود ۵۷۸ افزود: سال گذشته در مدت ۱۰ روز سه هزار و ۲۰۰ نفر ویزیت شدند.

وی اظهار کرد: امسال هم برنامه داریم خدمات دندانپزشکی به صورت سرپایی به زائران ارائه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در ادامه از برگزاری پویش «مرهم زائر سه » خبر داد و گفت: در این پویش، هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی و دارویی خود را برای استفاده در مراسم پیاده روی اربعین به این جمعیت اهدا کنند.

وی ادامه داد: این پویش با هدف تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی مراسم اربعین حسینی آغاز شده که در آن عموم مردم، خیرین و حامیان در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین مراسم اربعین حسینی از طریق تامین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی این تجمع انبوه می توانند این جمعیت را یاری کنند.

عشقی با اشاره به برگزاری پویش «طبیب الدوار» در استان گفت: براساس این پویش بعضی از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و در مجموع کادر درمانی استان که تمایل ندارند در مکانی مستقر شوند، براساس توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته کیف امدادی و دارو به آنها داده می شود که در مسیر زائران حسینی اگر احیانا با بیماری مواجه شدند با توجه به تجربه و تخصصی که دارند اقدامات درمانی سرپایی به آنها ارائه دهند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد معطلی بیماران در داروخانه هلال احمر استان گفت: یکی از این دلایل آن ضعیف بودن اینترنت و قطعی آن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزدبا اشاره به طراحی نرم افزاری در زمینه تهیه دارو کاهش زمان دریافت دارو اشاره کرد و گفت: این نرم افزار برای اجرا به مجوز معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان دارد که در این زمینه هنوز این معاونت موافقت نکرده است.

وی با بیان اینکه با اجرایی این طرح معطلی بیماران به کمتر از هفت دقیقه می رسد گفت: اصلا در این نرم افرار فروش اینترنتی دارو مطرح نیست بلکه دارو بر اساس اطلاعاتی که بیمار در نرم افزار وارد می‌کند داروی آن آماده و بیمار برای تحویل به داروخانه مراجعه می کند.

عشقی تصریح کرد: حدود ۶ ماه است که نرم افزار آماده شد که هنوز موافقت نشد که در این زمینه باز هم نامه نگاری شده است که امید است پاسخ مثبت داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha