۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85553119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی تامین آب نخیلات است

اهواز- ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی سازمان آب و برق خوزستان اولویت را تامین آب نخیلات منطقه دانست و گفت: پس از گشت‌زنی و پایش شبانه‌روزی، پمپ‌ها و سیفون‌های برداشت غیرمجاز در حوضه جراحی جمع‌آوری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، عادل سواری روز سه‌شنبه بیان کرد: طی عملیات گشت‌زنی نیروهای واحد حریم‌بانی و حراست چند دستگاه سیفون و پمپ برداشت غیر مجاز آب شناسایی، خاموش و جمع‌آوری شد.

وی اظهارکرد: در سال زراعی جاری با آغاز کشت تابستانه، با وجود مصوبه شورای کشاورزی استان مبنی بر ممنوعیت کشت شلتوک در شبکه های آبیاری و صدور اخطارها و ممنوعیت‌ها، برخی افراد اقدام به کشت غیرمجاز شلتوک می‌کنند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی به تشکیل گروه‌هایی از کارکنان بهره‌بردای، حراست و حریم‌بانی برای تحقق شعار توزیع عادلانه آب اشاره کرد و گفت: این اقدام به منظور رصد مسیر انتقال آب در حوضه‌های فعال رصد کرده تا از هرگونه برداشت غیرمجاز جلوگیری شود.

سواری با اشاره به وجود نخیلات در پایین دست حوضه مارون و جراحی گفت: توزیع آب در این حوضه با دقت بیشتری رصد می‌شود زیرا تامین آب نخیلات در این موقع از سال از مهمترین اهداف در توزیع آب است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی ادامه داد: پس از گشت‌زنی و پایش شبانه‌روزی منطقه تا کنون در حوضه جراحی و شبکه آبیاری رامشیر، دستگاه سیفون و یک دستگاه پمپ برداشت غیرمجاز شناسایی و با حضور ضابطان انتظامی خاموش وجمع آوری شد.

تامین آب کشت تابستانه به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های بخش کشاورزی مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha