۹۰ درصد مردم کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش برنامه سلامت خانواده شهری هستند

کاشان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: اکنون ۹۰ درصد جمعیت شهری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیر پوشش برنامه سلامت خانواده شهری قرار دارند و تاکنون حداقل یکبار از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.

دکتر مهدی دلاوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه با همکاری اداره کل بیمه سلامت شهرستان و با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای کیفیت این خدمات در حال اجراست.

برنامه سلامت خانواده شهری سال گذشته با هدف ارتقای ارائه خدمات سلامت به مردم و ساماندهی نظام ارجاع در منطقه کاشان شروع شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: در اجرای این برنامه از ظرفیت پزشکان بخش خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت ایرانیان برای ارائه خدمت به افراد تحت پوشش برنامه سلامت خانواده استفاده می‌شود.

دلاوری گفت: نحوه ارائه خدمات سلامت، ارتقاء شاخص‌های مربوطه و رفع مشکلات موجود، در چارچوب این برنامه بطور مستمر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در برنامه پزشک خانواده، خدمات سلامت توسط تیم مربوطه و با تاکید بر نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علومک پزشکی کاشان بیان کرد: ۸۷۸ نفر از پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در اجرای این برنامه حضور دارند که از این تعداد ۹۱ نفر پزشک هستند.

دلاوری گفت: در مجموع ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل در چارچوب برنامه سلامت خانواده شهری ۲۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۶۰ پایگاه سلامت، خدمات مختلف را به همشهریان ارائه می دهند، همچنین مراکز فعال ارائه‌دهنده خدمت در روستاها شامل ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و ۳۸ خانه بهداشت است.

حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.
شهرستان کاشان در ۲۰۰ کیلومتری و شهرستان آران و بیدگل در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha