۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85553505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۷۳۰ مورد تهدید به مرگ علیه وزیر اقتصاد آلمان

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۲۶
کد خبر: 85553505
ثبت ۷۳۰ مورد تهدید به مرگ علیه وزیر اقتصاد آلمان

تهران- ایرنا-وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که از ماه آوریل سال گذشته تاکنون بیش از ۷۳۰ مورد اعلامیه تهدید علیه «رابرت هابک» وزیر اقتصاد این کشور ثبت شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، خشونت سیاسی در آلمان یکی از خصوصیات جامعه سیاسی این کشور است. سیاستمداران در این کشور همواره مورد تهدید و آزارهای مختلف قرار دارند.

بسیاری از سیاستمداران آلمانی به خاطر سیاست‌های این کشورها در معرض تهدیدها و توهین‌ها از سوی شهروندان این کشور قرار دارند که معمولاً به صورت برخط منتشر می‌شود.

بسیاری از این تهدیدها علیه سیاستمداران آلمانی در آلمان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن ثبت شده بود.

آدلاین آویمو سیاستمدار کامرونی الاصل اتحادیه دموکرات مسیحی، هفته گذشته هنگام نصب پوسترهای انتخاباتی در ایالت براندنبورگ مورد آزار نژادپرستانه و حمله فیزیکی قرار گرفته بود.

بر اساس آمارهای بوندستاگ، پارلمان کشور آلمان اعضای حزب سبز هابک بیشترین قربانیان این گونه حملات هستند. سال گذشته، یک هزار و ۲۱۹ مورد از مجموع ۲هزار و ۷۹۰ پرونده ثبت شده از تهدیدهای منتشر شده مربوط به سیاستمداران این حزب بود.

در برخی‌ پست‌های الکترونیکی تهدید آمیز هابک به صراحت به مرگ تهدید شده است. در یکی از از این پست‌ها آمده است: «سر شما به حرکت در می‌آید، شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا این کار به‌طور مسالمت‌آمیز پیش برود یا به زور. ما شما را دار خواهیم زد.»

به گزارش ایرنا، چندی پیش سازمان اطلاعات داخلی آلمان اسناد و پرونده یک گروه راست افراطی موسوم به «نورد کرویتس» (صلیب شمال) را در اختیار پارلمان این کشور قرار داده که قتل دست کم ۲۰۰ سیاستمدار دیگر این کشور را طراحی کرده و به این منظور کیسه‌هایی را نیز برای اجساد این سیاستمداران سفارش داده بودند.

بر این اساس مقام‌های امنیتی آلمان قصد دارند که اقدامات نظارتی علیه این گروه را بیشتر کنند، از این رو خواهان تأیید و مجوز کمیسیون ویژه پارلمان شده اند. مأموران امنیتی آلمان با این مجوز می‌توانند نامه‌ها و ارتباطات تلفنی مظنونان را کنترل کنند.

اسناد به دست آمده نشان می‌دهد در مورد بیش از ۳۰ نفر از اعضای این گروه تحقیقات قضایی در دست انجام است. این عده متهم هستند که برای انجام عملیات تروریستی و قتل برنامه‌ریزی کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha