جبهه مقاومت باید بر حذف فیزیکی چهره‌های کلیدی دشمن متمرکز شود

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه اسرائیل باید پاسخ مقتضی را از جبهه مقاومت دریافت کند، گفت: محور مقاومت باید تدبیر جدیدی بیاندیشد؛ در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که ضربات بیشتری را متحمل شود.

علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص حمله تروریستی در تهران که منجر به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین شد، اظهارداشت: ترور ابزار همیشگی رژیم صهیونیستی بوده و همواره در مقاطع تاریخی از این ابزار خود در راستای تامین منافعش استفاده کرده است، در هفته‌های اخیر هم که بحث حمله به لبنان جدی شده بود گمانه زنی‌های مختلفی صورت گرفت که اسرائیل از چه شیوه‌ای استفاده خواهد کرد.

وی گفت: پیش بینی‌ها بیشتر حاکی از این بود که اسرائیل از رویارویی مستقیم با حزب‌الله لبنان پرهیز می‌کند به دلایل کاملاً مشخص و روشنی که دلالت بر این داشت که رژیم صهیونیستی توان مقابله مستقیم با حزب‌الله لبنان را ندارد، بنابراین اینکه از ابزار ترور استفاده کند نیز قابل پیش بینی بود.

عبدی افزود: اتفاقی که افتاد و جدید هم به حساب می‌آید این است که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تا به امروز این دسته از عملیات‌ها را در ایران و تهران نداشتیم، اما وقتی که روز سه شنبه نزدیک به غروب شهید فواد شکر را در لبنان ترور کردند و نیمه شب هم در تهران آقای هنیه را به شهادت رساندند این نشان می‌دهد که رویکرد اسرائیل تهاجمی شده است.

این کارشناس مسائل فلسطین تصریح کرد: همچنین این موضوع نشان می‌دهد که اسرائیل آنقدر تحت فشار قرار گرفته است که عملاً نبرد را به مرحله آخر رسانده و از تمام توان و ابزارهای خودش استفاده می‌کند. بنابراین می‌طلبد که جبهه مقاومت سطح تنش را بالا ببرد چرا که اگر بخواهد در همین سطح باقی بماند میزان آسیب‌پذیری خودش را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل باید پاسخ مقتضی را از جبهه مقاومت دریافت کند، ادامه داد: متاسفانه ما پس از ترور دانشمندان هسته‌ای و پس از عملیات طوفان الاقصی، به موازات ضرباتی که دشمن به ما وارد کرده که عمدتاً بحث حذف و ترور فرماندهان و مقاومت در منطقه از جمله شهید العاروری، شهید زاهدی و سید رضی و مواردی از این دست را شامل می‌شود، اما در مقابل ما هیچ آسیبی به چهره‌های کلیدی دشمن وارد نکردیم.

عبدی گفت: به اعتقاد من الان زمان این رسیده که جبهه مقاومت تمرکز خودش را بر حذف فیزیکی چهره‌های کلیدی دشمن بگذارد. دیگر ضربه زدن به تاسیسات، ساختمان‌ها و مراکز پاسخگو نیست بلکه همانطور که دشمن تمرکز خودش را در ترور و شهید کردن از چهره‌های موثر مقاومت گذاشته، ما هم باید تغییر راهبرد دهیم و تمام تمرکز خود را بر حذف فیزیکی چهره‌های کلیدی دشمن قرار دهیم.

این کارشناس مسائل فلسطین بیان کرد: بخشی از تمرکز اسرائیل بر ترور فرماندهان و اعضای کلیدی است به خصوص آن بخش از شاخه سیاسی حماس که به ایران نزدیک‌تر است و تعامل بهتری را با تهران دارد، شهید العاروری و شهید هنیه در زمره این افراد هستند و البته یحیی سنوار هم در همین قالب می‌گنجد.

این کارشناس مسائل فلسطین بیان کرد: محور مقاومت در منطقه حتماً باید تدبیر جدید و بهتری را بیندیشد و الا با همان دست فرمانی که تا دیروز داشتیم پیش برود این احتمال وجود دارد که ضربات بیشتری را متحمل شود. سطح تنش در منطقه قطعاً بالاتر می‌رود و باید هم اینطور شود.

وی گفت: هر دفعه که آمریکایی‌ها به ما پیام دادند که ما نمی‌خواهیم سطح تنش در منطقه بالاتر رود اسرائیل از این فرصت استفاده کرده و ضربات خودش را به ما وارد کرده است. نتانیاهو با انجام این اقدامات می‌خواهد نشان دهد که متعاقب سفری که به آمریکا داشته است خیالش از بابت حمایت تمام قد آمریکا راحت است و هر کاری را که بخواهد انجام می‌دهد و هیچ ترسی از عواقب آن ندارد.

عبدی در پایان خاطرنشان کرد: ما متقابلا باید جدیت خود را نشان دهیم و کوتاه نیاییم، اگر قرار است که سطح تنش در منطقه کاهش یابد این آمریکا است که ابتدا باید رژیم اسرائیل را مهار کند تا این امر محقق شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha