نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا : تبعات شهادت اسماعیل هنیه برای رژیم صهیونیستی گران است

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب غرب با بیان اینکه برای انتقام سخت مطیع امر رهبری هستیم گفت: تبعات شهادت اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس برای رژیم صهیونیستی بسیار گران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در حمله تروریستی بامداد امروز، اظهار کرد: بار دیگر دشمن جاهل و نادان دست به جنایتی زد که دل تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان را جریحه دار کرد؛ حادثه غم‌ناک شهادت رهبر سیاسی حماس را ابتدا به امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و جبهه مقاومت، تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

وی افزود: همچنین شهادت جمعی از رزمندگان جبهه مقاومت در جنوب لبنان و شهدای اخیر غزه و سرزمین های اشغالی را تبریک و تسلیت می گوییم و یقین داریم خون های به ناحق ریخته شده این شهدای گرانقدر، بی پاسخ نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب غرب تاکید کرد: اکنون همگی در انتظار تدبیر رهبر معظم انقلاب هستیم و هر دستوری که ایشان در خصوص پاسخ به این جنایت رژیم جعلی صهیونیستی، صادر کنند، مطیع امر هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر نمی توانیم در خصوص ابعاد حادثه اظهار نظر کنیم و این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است ولی پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب با تمام قدرت در میدان حاضر می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی خاطر نشان کرد: این جنایت تروریستی در خاک ایران اسلامی رخ داده که قطعا پاسخ ایران و جبهه مقاومت بسیار سنگین‌تر از گذشته خواهد بود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

در اطلاعیه سپاه تاکید شد: علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

پیشتر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

شهادت رهبر حماس با واکنش های و پیام های محکومیت از سوی مقامات فلسطینی و سایر مقامات مواجه بوده است: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکومیت این ترور گفت ما این ترور را اقدامی بزدلانه و تحرکی خطرناک می دانیم و از همه مردم مان می خواهیم در برابر اشغالگران اسرائیلی به وحدت، صبر و پایداری روی آورند.

مصطفی البرغوثی رئیس جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز تاکید کرد که ترور شهید اسماعیل هنیه جنایتی است که عزم و اراده ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق خود را جزم‌تر خواهد کرد.

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس پیش تر در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در اظهاراتی گفته بود: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ترور جنایتی تروریستی است.

اعضای شورای دانشگاه‌ تهران همراه با شماری از استادان و دانشجویان این دانشگاه با برگزاری تجمعی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران را محکوم کردند.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha