خون‌خواهی اسماعیل هنیه حق مسلم جمهوری اسلامی است

دزفول-ایرنا- نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس گفت: خون‌خواهی اسماعیل هنیه حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

عباس پاپی‌زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: رییس جمهور کشورمان روز گذشته در آیین تحلیف مواضع محکم خود را برای حمایت از فلسطین به عنوان یکی از خطوط مشخص اعلام کرد که در مجلس نیز تصویب شد.

وی با بیان اینکه این اقدام دشمن را خشمگین کرد، افزود: رژیم صهیونیستی با تمام حمایت‌های آمریکا و کشورهای متحد به ویژه دولت‌های خائن منطقه در باتلاق حمله به غزه گیر افتاده است و توان شکست حماس و مقابله با دولت‌های نوپایی چون حوثی‌ها را ندارد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اسرائیل به علت شرایط ایجاد شده تحت فشارهای زیاد داخلی و خارجی قرار گرفته و به دنبال این است به هر شکل ممکن از روش‌های غیر قانونی، غیرانسانی و ضد حقوق بشری استفاده کند.

پاپی زاده تاکید کرد: اسرائیل با وجود حمایت‌های قاطع آمریکا چاره‌ای جز ترور و کودک کشی برای جلب توجه اذهان عمومی ندارد از این رو برنامه حذف فیزیکی رهبران جبهه‌ مقاومت را اجرا کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسراییل با این اقدام می‌خواهد فضای نبرد را عوض کند، گفت: همانطور که ملت مظلوم فلسطین زیر بمب‌های چند تنی اسرائیل به شهادت میرسند اکنون رهبر جنبش حماس و مقاومت که پناه مردم مظلوم فلسطین بود نیز به دست اسرائیل به شهادت رسید و حادثه‌ای غم انگیز رقم خورد.

وی ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه افزود: جمهوری اسلامی ایران این حق را دارد که با شدیدترین شکل ممکن این گستاخی و ترور ناجوانمردانه را پاسخ دهد زیرا برای چندمین بار است تمامیت ارضی جمهوری اسلامی مورد تعرض قرار می‌گیرد.

پاپی زاده با تاکید بر اینکه این پاسخ از پاسخ‌های قبل کوبنده تر خواهد بود، اظهارکرد: متاسفانه سازمان ملل با سکوت خود به رژیم صهیونیستی زمان می‌دهد تا بتواند اقدامات تروریستی خود را پیش ببرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سکوت سازمان ملل برخلاف اصول اولیه برای دفاع از حقوق ملت‌ها و پوششی برای مشغول کردن کشورها به مسایل غیراولویت دار است که هیچ ارزش عملیاتی و اثرگذاری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در حالی که حمایت از فلسطین بزرگترین مسئله جهان بشریت است سازمان ملل سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد که پذیرفتنی نیست.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: تعرض به تمامیت ارضی و استقلال به طور قطع با پاسخی قاطع همراه خواهد بود و از میهمان خون خواهی خواهد شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی هیچ امیدی به جامعه بین الملل ندارد و به رژیم گستاخ صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال اعضای هیات رئیسه مجلس از میهمانان آیین تحلیف رییس جمهور گفت: استقامت و صلابت در برابر دشمن مهمترین خواسته اسماعیل هنیه بود.

وی ضمن بیان خاطراتی از سخنان ایشان در آیین تحلیف اظهارکرد: ایشان اعلام کرد تا آخرین لحظه و آخرین قطره خون برای آزادی فلسطین تلاش خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دکتر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

در اطلاعیه سپاه تاکید شد: علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

شهادت رهبر حماس با واکنش‌های و پیام‌های محکومیت از سوی مقامات فلسطینی و سایر مقامات مواجه بوده است: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکومیت این ترور گفت ما این ترور را اقدامی بزدلانه و تحرکی خطرناک می‌دانیم و از همه مردم‌مان می‌خواهیم در برابر اشغالگران اسرائیلی به وحدت، صبر و پایداری روی آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha