هدف‌گذاری تربیت ۱۶۰ هزار پزشک؛ آنچه رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به پوتین گفت

مسکو- ایرنا- پرابوو سوبیانتو رئیس جمهور منتخب و وزیر دفاع اندونزی روز چهارشنبه در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و گفت و گو کرد؛ دیداری که طی آن نقشه راه همکاری‌های آتی دو کشور بررسی شد.

به گزارش ایرنا از تارنمای کرملین،‌ سوبیانتو که ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ فعالیت خود به عنوان رئیس‌جمهور اندونزی را آغاز خواهد کرد،‌ در این دیدار سلام‌ رئیس‌جمهور کنونی این کشور را به پوتین ابلاغ کرد و گفت: ما روسیه را دوست بزرگ کشورمان می دانیم،‌ من می‌خواهم این نوع رابطه را با کشور شما ادامه دهم و بیشتر توسعه دهم.
وی گفت:‌ ما به یاد می آوریم که روسیه همیشه از بسیاری جهات به ما کمک کرده است و وقتی ما با مشکلات مواجه بودیم، روسیه به کمک ما آمد، همچنانکه در زمان اتحاد جماهیر شوروی امکانات زیربنایی بزرگ مانند ساختمان پارلمان، ورزشگاه ملی و اولین بزرگراه ما به کمک شما ساخته شد.
وزیر دفاع اندونزی در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت:‌ شما همچنین به توسعه نیروهای نظامی ما کمک کردید وقتی که ما در معرض تهدید بودیم؛ بنابراین،‌ ما هرگز نباید کسانی را که به ما کمک کردند فراموش کنیم.

هدف‌گذاری تأمین ۱۶۰ هزار پزشک؛ آنچه رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به پوتین گفت

درخواست تربیت متخصصان سلامت اندونزی در روسیه
رئیس‌جمهور منتخب اندونزی با تأکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های این کشور با روسیه در زمینه امنیت غذایی و انرژی گفت: قصد دارم یک برنامه بورس تحصیلی قابل توجهی را آغاز کنم تا بتوانیم دانش آموزانمان را برای تحصیل در خارج از اندونزی بفرستیم.
وی ادامه داد: این امر به ویژه در مورد آموزش دانشجویان پزشکی صادق است ، زیرا ما با کمبود ۱۶۰ هزار پزشک مواجه هستیم. در صورت امکان ، ما می خواهیم برخی از دانشجویان جوان خود را برای تحصیل در دانشگاه ها و دانشکده‌های فنی به فدراسیون روسیه بفرستیم. من قصد دارم بودجه ویژه ای برای این بورس تحصیلی اختصاص دهم.
سوبیانتو با بیان اینکه برای چهارمین بار است که به روسیه سفر می‌کند، نسبت به سرمایه‌گذاری مسکو در طرح‌های اقتصادی، حوزه انرژی هسته‌ای، ساخت نیروگاه‌های اتمی و ایجاد خط پروازی مستقیم مسکو به جزیره بالی ابراز امیدواری کرد.
رئیس‌جمهور منتخب اندونزی در ادامه از نمایندگان روسیه برای شرکت در نمایشگاه دفاعی و صنعت در ماه نوامبر ۲۰۲۴ و رژه نیروهای دریایی در اوایل سال ۲۰۲۵ دعوت کرد.

هدف‌گذاری تأمین ۱۶۰ هزار پزشک؛ آنچه رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به پوتین گفت

تأکید پوتین بر توسعه مناسبات با اندونزی
رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار از سوبیانتو خواست که بهترین‌ آرزوهای وی را به ویدودو رئیس‌جمهور فعلی اندونزی ابلاغ کند. ولادیمیر پوتین افزود: ما همواره روابط خوبی با او داشتیم و امیدوارم در دوره ریاست‌جمهوری شما، مناسبات دوجانبه نه تنها ادامه یابد بلکه انگیزه‌های جدیدی برای توسعه نیز به دست آورد.
پوتین از سوبیانتو به عنوان دوست روسیه یاد کرد و خطاب به وی گفت:‌ شما نه تنها یک نظامی شناخته شده ، بلکه یک شخصیت سیاسی در اندونزی هستید. شما سالهاست که به عنوان وزیر دفاع فعالیت می‌کنید.
وی با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۵ میلادی همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک روسیه و اندونزی است،‌ گفت: روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه نیز با موفقیت در حال توسعه است.
رئیس‌جمهور روسیه گفت: با وجود همه‌گیری کووید 19 و همه رویدادهایی که در اطراف روسیه و محدودیت های مرتبط با آن رخ می دهد، گردش مالی تجاری ما هنوز در حال رشد است و می‌توان گفت که در سال های اخیر دو برابر شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که توافق دوجانبه در زمینه ایجاد منطقه تجارت آزاد بین اورسک روسیه و اندونزی، که قبلا مقدمات امضای آن آماده شده است، نقش مثبتی در توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور داشته باشد.
پوتین اظهار داشت: بازار اورسک، بسیار بزرگ است و بازار اندونزی ، کشوری با تقریبا ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت ، نیز مورد توجه روسیه است.
وی ادامه داد: ما آماده ایم تا عرضه محصولات کشاورزی را افزایش دهیم ، پروژه های سرمایه گذاری را در زمینه انرژی، حمل و نقل و زیرساخت ها اجرا کنیم. ما همچنان در حوزه بشردوستانه همکاری می کنیم.

استقبال پوتین از تحصیل دانشجویان اندونزیایی در روسیه
وی ادامه داد: به طور سنتی ، دانشجویان اندونزیایی در روسیه تحصیل می کنند، از جمله به هزینه بودجه روسیه، و ما آماده انجام این کار هستیم. مرکز علوم و فرهنگ روسیه ما در جاکارتا فعالیت می کند. ما می خواهیم از شما برای حمایت از این کار تشکر کنیم.

پرابوو سوبیانتو وزیر دفاع اندونزی، در انتخابات اخیر این کشور برای یک دوره پنج ساله به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha