۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85554825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام پارلمانی روس: ترور هنیه، مقاومت ضداسرائیلی در جهان را تقویت می‌کند

مسکو- ایرنا- نایب رئیس شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی با هدف ترور مقام‌های بلندپایه جریان مقاومت در بیروت و تهران گفت: این اقدامات، تحکیم مقاومت ضداسرائیلی در سراسر جهان را در پی دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کنستانتین کاساچوف در کانال تلگرامی خود نوشت:‌ نتیجه حملات اسرائیل به اهداف حزب‌الله و حماس در بیروت و تهران که رهبران بلندپایه این جنبش‌ها را هدف قرار داده است، از بین بردن تهدیدها (علیه این رژیم) نبود، بلکه این اقدامات به تقویت مقاومت منجر خواهد شد.
وی با اشاره به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در پی این اقدامات تل‌آویو گفت:‌ این منطقه هم‌اینک وارد سخت‌ترین زمان‌های رویارویی شده و مسئولیت این وضعیت، برعهده اسرائیل است.

به گزارش ایرنا،‌ اقدام کوردلانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به همراه داشته است.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند.

در این پیوند، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو حمله اسرائیل که به جان باختن (شهادت) اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس منجر شد را به شدت محکوم می‌کند.
دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: چنین اقداماتی بر خلاف تلاش‌ها برای بازگرداندن صلح در منطقه است.
وی ادامه داد:‌ ما معتقدیم که چنین اقداماتی با هدف مقابله با تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه انجام می‌شود و علاوه بر این، می‌تواند به طور قابل توجهی وضعیت منطقه را بی‌ثبات کند.


پیش از این نیز وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ مسکو قاطعانه قتل اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس را در حمله موشکی به اقامتگاه وی در تهران محکوم می‌کند.
در این بیانیه آمده است:‌ هنیه در زمانی که به دعوتی رسمی برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می‌برد، مورد حمله قرار گرفت.
وزارت امور خارجه روسیه افزود: آشکار است که مجریان این جنایت سیاسی از پیامدهای خطرناک این اقدام برای کل منطقه آگاه بودند. تردیدی نیست که قتل اسماعیل هنیه تاثیر به شدت منفی بر روند تماس هایی دارد که میان حماس و اسرائیل با هدف تدوین شروط قابل قبل برای دو طرف جهت آتش بس در غزه جریان داشت.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:‌ بار دیگر موکدا از همه طرف های درگیر میخواهیم خویشتن داری نشان داده، از اقداماتی که می‌تواند منجر به تزلزل چشمگیر وضعیت امنیتی در منطقه و رویارویی مسلحانه گسترده شود، خودداری کنند.

در همین پیوند،‌ میخائیل بوگدانوف دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه، ترور «اسماعیل هنیه» رهبر حماس را یک جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول خواند. معاون وزیر خارجه روسیه افزود: این اقدام، یک ترور سیاسی کاملا غیرقابل قبول است و منجر به تشدید بیشتر تنش ها می شود.

آندری نستاسین معاون دیگر سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که کشورش ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم می کند. وی در جمع خبرنگاران افزود: این ترور تاثیر منفی بر مذاکرات اسرائیل و حماس و همچنین تلاش ها برای دستیابی به آتش‌بس می گذارد.

سفارت فدراسیون روسیه در تهران نیز اعلام کرد: عمیقاً از اقدام بی شرمانه برای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران شوکه شده ایم.
در بیانیه این سفارتخانه آمده است: این اتفاق یک جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول است که تنش ها در خاورمیانه را تشدید می کند و تأثیری منفی بر مذاکرات برای پایان دادن به خصومت ها در نوار غزه خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha