انزجار از رژیم صهیونیستی افکار تمام مردم دنیا را تسخیر کرد

مشهد - ایرنا - رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: با شروع عملیات هفتم اکتبر، جریان حمایت از مظلومیت فلسطین محدود به غرب آسیا و جهان اسلام نیست و این سیل انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی که قلب آمریکا و افکار تمام دنیا را تسخیر کرد به برکت مجاهدت‌های دلاورانی چون شهید اسماعیل هنیه است.

به گزارش ایرنا، از دانشگاه فردوسی مشهد، مسعود میرزائی شهرابی، روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه افزود: شهادت بزرگ مرد جبهه مقاومت، بار دیگر سندی بر حقانیت دفاع از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است.

وی ادامه داد:اگر چه از دست دادن رهبری چون اسماعیل هنیه برای خانواده‌های داغدار و آواره‌ی فلسطین غمی بزرگ به همراه دارد اما بدون شک این مساله عزم آنها و تمام آزادی‌خواهان جهان را برای دفاع از آرمان فسلطین و تلاش برای نابودی غده سرطانی جهان، رژیم غاصب، منحوس، جنایتکار و ضد صلح صهیونیستی مصمم‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

هنیه پس از شهادت دکتر "عبدالعزیز الرنتیسی" از رهبران ارشد حماس در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط رژیم صهیونیستی به عنوان رییس جنبش حماس انتخاب شد.

هنیه در دسامبر ۲۰۰۵، در صدر فهرست انتخاباتی «تغییر و اصلاح» قرار داشت که در دومین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ اکثریت کرسی ها را به دست آورد.

جنبش حماس در ۱۶ فوریه ۲۰۰۶ اسماعیل هنیه را برای تصدی پست نخست وزیری فلسطین معرفی کرد که در ۲۰ همان ماه منصوب شد. او در ماه مه ۲۰۱۷ به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و به عنوان جانشین خالد مشعل انتخاب شد.

اسماعیل هنیه چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت که پیش از تهران، آخرین آن در سال ۲۰۰۳ و زمانی بود که جنگنده های رژیم اسرائیل در پی عملیات شهادت طلبانه گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، گروهی از رهبران مقاومت را هدف قرار دادند.

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری و دیگر شخصیتهای کشورمان پیام تسلیت صادر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha