مسوولان خراسان‌رضوی ترور مجاهد شهید اسماعیل هنیه را محکوم کردند

مشهد-ایرنا- مسوولان خراسان رضوی و شخصیت‌های برجسته این استان با انتشار اطلاعیه و در پیام‌های جداگانه‌ای اقدام تروریستی شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در پیام فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی آمده است: شهید هنیه گرچه از بین ما به ظاهر رفته است، اما تفکر مقاوم و سازش‌ناپذیر او در میان ملل آزاده جهان به تکثیر هنیه‌ها خواهد انجامید و رژیم ظالم صهیونیست با این اقدام گستاخانه، نابودی‌اش را به دست خود امضا کرد.

سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی افزود: اسماعیل هنیه، شهید و مجاهد فی سبیل‌الله که به دست رژیم سفاک صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد، از جمله پرچم داران نهضت آزادی قدس شریف بود که بارها و بارها در معرض شهادت قرار گرفت و سرانجام مزد مجاهدت‌های خالصانه خود را از خداوند متعال دریافت کرد.

وی ادامه داد: بررسی تاریخ فلسطین و جبهه مقاومت نشان می‌دهد با شهادت شیخ یاسین‌ها، موسوی‌ها، سلیمانی‌ها و مغنیه‌ها و دیگر مجاهدان شهید راه مبارزه با ظلم، درخت مقاومت تنومندتر شده است، بی تردید خون شهید هنیه آزادی قدس شریف را شتاب می‌بخشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد شجاع و خستگی ناپذیر به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دلاور مردان جبهه مقاومت به ویژه رهبران این جبهه و ملت مقاوم فلسطین اظهار کرد: بسیجیان و رزمندگان دلاور ایران اسلامی در پیمودن راه شهید هنیه برای آزادی قدس شریف، لحظه‌ای تردید نخواهند کرد و با اراده‌ای سترگ در این مسیر همیشه یار و یاور آزادگان عالم خواهند بود.

مدیر کل و رییس شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استان خراسان رضوی نیز در پیامی افزود: با کمال تأسف و تأثر شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و فرمانده بزرگ جبهه مقاومت و مبارز بزرگ راه فلسطین را به تمامی مردم مسلمان و آزادی‌خواه، بویژه مردم قهرمان فلسطین و ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

محمد امین بابایی ادامه داد: از خداوند تبارک و تعالی خواهانیم به حرمت خون پاک این شهید عزیز و عظمت مجاهدان سلحشور غزه، به فضل الهی قدس شریف از وجود منحوس این جنایتکاران رها شده و ثبات و امنیت در سرزمین شکوهمند فلسطین و منطقه حاکم گردد.

رژیم خونخوار اسرائیل منفور است

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد نیز در پیام تسلیت خود اظهار کرد: شهادت این مجاهد سرافراز که پیش از این فرزندان رشید خود را در راه آزادی قدس شریف، به پیشگاه اسلام و قرآن تقدیم کرده بود، رژیم خونخوار و جنایتکار اسرائیل را بیش از پیش منفور خواهد ساخت.

محسن داوری افزود:این رژیم منحوس، تلاش مذبوح و ناجوانمردانه‌ای برای گسترش درگیری در منطقه دارد و به سبب درماندگی و خوی بزدلانه، این اقدام نابخردانه را انجام داده و هیچ شکی نیست که همچنان منجر به شکست خواهد بود و عزت و اقتدار ایران اسلامی ادامه دارد.

وی ادامه داد: شهادت رییس دفتر سیاسی حماس جناب آقای دکتر اسماعیل عبدالسلام هنیه را به محضر امام خامنه ای و امت اسلام و ملت مقاوم فلسطین تسلیت عرض نموده و دفع شر دشمنان اسلام و مسلمین و بدخواهان ملت بزرگ ایران، به‌ویژه رژیم صهیونیستی را خواستارم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور نیز در پیام خود گفت: شهادت بزرگ‌مرد محور مقاومت و مجاهد نستوه سبیل عزت و استقلال دکتر اسماعیل هنیه، تمامی آزادی خواهان ‌قدس شریف را در تاسف عمیق فرو برد.

مهدی دونده افزود: شهادت مبارز خستگی‌ناپذیر و شخصیت برجسته جبهه مقاومت اسلامی که همواره در راه آزادی قدس شریف کوشید و پرچم دار نهضت آزادی قدس شریف بود ‌، جان تازه ای به ملت قهرمان فلسطین خواهد بخشید تا با الهام از سیره این شهید آزادی و عدالت، راه مقاومت را پرصلابت‌تر از گذشته ادامه دهند.

وی بیان کرد: نام این شهید مجاهد همیشه در تابناک ترین صفحات تاریخ آزادی‌خواهی جهان متجلی خواهد ماند و چراغ راهی روشن فراروی مجاهدان جبهه مقاومت ماندگار خواهد بود.

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد دهم مرداد در جنایتی پلید و بزدلانه در تهران به شهادت رسید.

هنیه پس از شهادت دکتر "عبدالعزیز الرنتیسی" از رهبران ارشد حماس در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط رژیم صهیونیستی به عنوان رییس جنبش حماس انتخاب شد.

در دسامبر ۲۰۰۵، هنیه در صدر فهرست انتخاباتی «تغییر و اصلاح» قرار داشت که در دومین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ اکثریت کرسی ها را به دست آورد.

جنبش حماس در ۱۶ فوریه ۲۰۰۶ اسماعیل هنیه را برای تصدی پست نخست وزیری فلسطین معرفی کرد که در ۲۰ همان ماه منصوب شد. او در ماه مه ۲۰۱۷ به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین خالد مشعل انتخاب شد.

اسماعیل هنیه چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت که پیش از تهران، آخرین آن در سال ۲۰۰۳ و زمانی بود که جنگنده های رژیم اسرائیل در پی عملیات شهادت‌طلبانه گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، گروهی از رهبران مقاومت را هدف قرار دادند.

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور و دیگر شخصیت‌های کشورمان پیام تسلیت صادر کردند. دولت نیز سه روز عزای عمومی در ایران اعلام کرد.

رهبر معظم انقلاب صبح امروز بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز اقامه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha