مشارکت ۲۱۶ میلیاردی میراث فرهنگی فارس در پروژه‌های مرمتی حرم مطهر شاهچراغ (ع)

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: این اداره کل با اعتبار ۲۱۶ میلیارد ریال در پروژه‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) با این آستان مقدس همکاری می‌کند.

به گزارش دریافتی ایرنا، محمد ثابت‌اقلیدی با اعلام این خبر، افزود: میراث فرهنگی در پروژه‌های مطالعاتی، مرمتی، تکمیل و احیای حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر برنامه، طرح و برآورد هزینه‌ها برای اجرای پروژه‌های این حرم مطهر انجام‌ شده و مشارکت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با این آستان مقدس برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اعلام کرد: این اداره کل در تعمیر و مرمت و کمک به تکمیل موزه شاه‌چراغ (ع) با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال مشارکت می‌کند.

ثابت اقلیدی عنوان کرد: میراث فرهنگی فارس، ۵۰ میلیارد ریال نیز به احیا و مرمت خانه‌های تاریخی متعلق به این آستان مقدس و ۶۶ میلیارد ریال نیز برای احیا و مرمت، مقاوم‌سازی و حفاظت از پروژهای حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) اختصاص می‌دهد.

وی پیش بینی کرد: با توجه به اینکه طرح و برنامه‌های این پروژه‌های مرمتی آماده‌شده، تا یک ماه آینده وارد فاز عملیاتی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha