۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85555537
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: جامعه عشایری ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تامین می کنند

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: جامعه عشایری با جمعیت ۱۴ هزار نفری در ۱۰۰ هکتار زمین، ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنجشنبه در همایش تجلیل از دامداران عشایر استان همدان اظهار کرد: جامعه عشایری با کمترین توقع بیشترین فایده را برای کشور دارند و پرتلاش و خداجو بوده و در مسیر تامین امنیت غذایی اهتمام دارند.

وی ادامه داد: خدماتی مانند اختصاص هزار و ۲۵۰ تن آرد یارانه‌ای، ۱۲ هزار تن نهاده‌های دامی، ۱۹۸ هزار لیتر سوخت و ۳۷ هزار مترمکعب آب شرب بهداشتی به عشایر استان همدان در سه سال گذشته ارائه شده است.

استاندار همدان افزود: همچنین مشکل اسکان عشایر در قرق بهار در این مدت بررسی و رفع شد.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: ۲ تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران منعقد شد که در مرحله اول آبرسانی به ۱۶۰ روستا که تقریباً تکمیل شده و مرحله دوم ۲۰۰ روستا با پیشرفت نزدیک به ۱۰ درصدی درحال اجرا است.

وی ادامه داد: پروژه‌های راه روستایی، آبخیزداری، مسکن روستایی، مدرسه‌سازی برای محرومان و روستاها و اشتغال‌زایی توسط قرارگاه سازندگی و قرارگاه محرومیت‌ زدایی سپاه پاسداران به نحو مطلوبی در استان همدان در حال پیگیری است.

استاندار همدان یادآور شد: عشایر قهرمان در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل با هدیه شهدای بسیار، از کیان کشور دفاع کردند.

استاندار همدان: جامعه عشایری ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تامین می کنند

قاسمی فرزاد اظهار کرد: جلسات امور عشایر استان به صورت منظم برگزار و مشکلات بررسی و رفع مشکل می‌شود.

عشایر استان همدان با داشتن ۴۷۱ هزار راس دام سبک، سالانه حدود ۶ هزار تن گوشت قرمز و ۳۸۰ تن پشم گوسفند تولید می‌کنند.

۱.۲ درصد از جمعیت عشایری کشور در استان همدان حضور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha